Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Temmuz '10

 
Kategori
Güncel
 

Türkiye'de üniversitelerde öğretim üyesi yok

Ufak Şeyler 4

YÖK Başkanı; Türkiye’de Üniversitelerde Akademisyen Bulamıyoruz. İhtiyacı Yurt Dışından Nitelikli (!) Bilim İnsanları Getirerek Karşılayacağız.

YÖK Başkanı ise gazetelere verdiği demeçlerde Türkiye’de 100’e yakın devlet ve 60-70’e yakın özel üniversite olduğunu ve bu üniversitelerde ders verecek öğretim üyesi bulmakta zorlandıklarını ifade ederek yurt dışından gerekirse konusunda uzman, nitelikli öğretim elemanı alabileceklerini söyledi.

Bu durumda ne var ki ? Memlekette her ilde ez az bir üniversite her ilçe de en az bir yüksek okul ya da meslek yüksek okulu var. Dolayısıyla başkanın dediği gibi bir şekilde tabiî ki öğretim elemanı ihtiyacı olacaktır. Çünkü üniversitelerin görevi gençleri topluma ve iş hayatına ne kadar geç kazandırırsak o kadar iyi olacaktır ! mantığıyla çalıştığı için, bu söylemleri normal karşılamak gerekir. Her ilçeye bir yüksek okul açalım ki bölgeler kalkınsın, okumuş boş insan oranı artsın, verdiğimiz eğitim ve öğretimin ya da bu eğitim öğretimi kimin verdiğinin bir önemi yoktur.

Ülkemizde üniversitelerde yüksek lisans ve doktorasını bitirmiş binlerce insan boş boş sokaklarda işsiz güçsüz gezerken başkan ülkede öğretim üyesi bulamamış da yurt dışından alacakmış. Aslında başkanın bulamadığı öğretim üyesi ya da öğretim elemanı değil, kendi düşüncesine uygun olan herkesi üniversitelere ve yüksek okullara yerleştirdi ama hala boşluk var ve yerleştirecek en azından yüksek lisans bitirmiş adam bulamıyor. Üniversitelerde bir önceki rektöre ay vermiş ya da hocası önceki rektörü desteklemiş insanlara kadro vermediği yani üniversitelerde birkaç üniversite hariç bilim yerine film yapıldığı için kadro bulunmuyor (!). İkinci bir ihtimal de Bangladeş, İran, Irak, Mısır, Pakistan, Hindistan, Afrika, Türki Cumhuriyetler gibi ülkelerde doktorasını bitirmiş kaliteli insan çok ona göre. Aslında Hindistan’dan getirebilir. Hintliler dünyada bu konularda Çinlilerle yarışıyorlar ama Hintli getirilmez. Çünkü Hintliler hem İngiltere başta olmak üzere, ABD, Almanya gibi ülkelerde iyi bir doktora eğitimi alıyor hem de çoğunluğu Müslüman değil. Alırız buradan bu adamları getiririz öğretim üyesi yaparız. Böylelikle üniversitelerde Global (!) bir bakış açısı da sağlamış, farklı kültürleri ve farklı bakış açılarını üniversitede toplamış oluruz. Böylelikle belki dünya literatüründe ilk 500’de bir üniversitemiz olur.

Türkiye’de üniversitelerde binlerce insan öğretim üyesi kadrosu beklerken çözümü dışarıda aramak çözüm değil ülkenin geleceğini engellemekten ve yüksek lisans ve doktora yapmış üniversitelerden kadro bekleyen insanları hayal kırıklığına uğratmaktan başka bir şey değildir.

 
Toplam blog
: 537
: 1884
Kayıt tarihi
: 10.06.10
 
 

Gündemi ve olayları yakından takip etmeye çalışıyorum. Sinema, kitaplar, spor, doğa, siyaset, miz..