Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Nisan '16

 
Kategori
Dünya
 

Türkiye’deki Amerikan karşıtlığının nedeni dünyadaki Amerikan karşıtlığından etkilenme

Türkiye’deki Amerikan karşıtlığının nedeni dünyadaki Amerikan karşıtlığından etkilenme
 

%81 ABD’ye karşı… Rusya ile tarih boyu savaşmışız, üstelik kriz de var yine de bu kadar değil. Rusya ile düşman olamayışımızın nedeni Baltacının Katerinası ya da günümüz nataşaları olabilir mi? Çünkü bakmayın siz “Ayıdan post…” hikâyesine ne yapsak biz bu milletle düşman olamıyoruz. Olsak da ABD kadar değil.

Türk insanı duygusaldır. Televizyondan ABD’nin yaptıklarını izliyor. Ve bunları kendisine yapılmış sayıyor. Yapılanlar da daha çok Müslüman ülkelere olunca…

Değilse Türk halkının bu kadar nefret etmesini gerektirecek ABD’nin ülkemize karşı bir şey yaptığını düşünmek zor. Fakir kalmışsın, sana para mı verecek.

ABD’nin dünya siyasetini onaylamıyorum ama bu kadar yüksek bir nefreti de anlamıyorum. Bilinçsiz bir nefret. Hani bir kısım Araplar/Müslümanlar sanki bütün sorunlarının nedeni Amerika’ymış gibi “Kahrolsun Amerika” diyerek bağırıyorlar ya bizimkiler de aynı terane. Kendileri çağırıyor, gel bizi kurtar diye.

Bir ülkenin %81’i diğer bir ülkeden nefret eder mi? Savaşalım o zaman. Bu kadar yüksek bir nefretin yansıması savaş olmalı. Ama öbür yandan insanlarımız “Özgürlükler ülkesi Amerika” diye ABD’ye gitmek için yanıp tutuşuyor. Nefret ettiğiniz insanların arasında ne işiniz var! ABD politikalarını sabaha kadar tartışalım; çünkü ben de onaylamıyorum. Ama bu nefret saçma.

Aslında diğer ülkeler gibi bizimki de kıskançlık. 250 yıllık geçmişleri var. Yapmışlar etmişler buralara kadar gelmişler. Gerçi ben bu başarıyı biraz da verimli ve kocaman ülkeye bağlıyorum ama ABD insanının da başarısı inkâr edilemez.

“Ama ülkeleri sömürüyor” Sömürtme! Kerim Korkut’un felsefesinde yapan değil yaptıran/yapılmasına izin veren hatalıdır. Ayrıca ABD’nin bize söylendiği kadar muhtaç olduğunu da düşünmüyorum. Bence biz onlara daha fazla muhtacız. Milliyetçilik güzel bir şey de işte böyle gerçekleri görmeyi engelliyor!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..