Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Temmuz '18

 
Kategori
Dünya
 

Türkiye Dünyanın Mülteci Teknesi mi?

Türkiye Dünyanın Mülteci Teknesi mi?
 

Türkiye’mizin nüfusunu bilen var mı?

Malum, artık sokağa çıkma yasağı ilan edilip nüfus sayımı yapılmıyor.

Nüfus kayıtlarına bakılıyor. Toplam nüfusumuzun yaklaşık 81 milyon olduğu sanılıyor.

Bu rakama sayıları yaklaşık 4 milyonu bulan Suriye’li mülteciler dahil değil.

Yani yaklaşık 85 milyon kişiyiz.

Afganistan, Pakistan, Irak, Afrika, Rus… kökenli mültecilerimizin sayısının da 1 milyondan aşağı olmadığı söyleniyor.

Kötü…

Daha kötüsü, bu rakamların doğrusunu kimsenin bilmiyor olması…

Ve ABD’nin muhtemel İran operasyonuyla birlikte önümüzdeki birkaç yıllık yakın gelecekte doğu sınırlarımızdan en az 5 milyon kişinin daha Ülkemize akın edeceğinden söz ediliyor.

Gerçekleşirse, olacağız 90 milyon…

Bu göçmenlerin nüfus artış hızları  çok yüksek…

Söz gelimi Suriye’den Türkiye’ye göç eden mülteci sayısının 4 milyon civarı olduğunu biliyoruz da, bunların Türkiye’deykenki nüfus artış oranından haberimiz var mı?

Sokaklar her yaştan Suriye’li çocukla dolu… Bunların 5 yaş altı olanların tamamının Türkiye’de doğduklarını biliyor muyuz? Ve haberimiz var mı kaç kişi olduklarından?

100 milyonu bulmamız kaç yıl sürer?

Türkiye, doğudan batıya göçen on milyonlarca insanın mülteci teknesi haline geldi…

Binen inemiyor, gelen, bir başka yere gidemiyor…

Batarız, kadeşim!

Anadolu “istila” ediliyor…

Batılı emperyalistler, etrafımızı cehenneme çeviriyorlar, kaçan, Anadolu’ya doluşuyor…

Ve bunca insan Koskoca Anadolu’nun batısına, Marmara, Ege ve Akdeniz kıyılarına üşüşmüşüz…

Estetik, sanat, modern kentleşme, altyapı, eğitim, kültür… bunları zaten hak getire de, beslenme, barınak, iş, ekmek, güvenlik… de kalmayacak.

Günlük kısır siyaset  tartışmaları içinde başımızdaki belanın farkına varabiliyor muyuz?

Size soruyorum, ey iktidar!

Muhalefet! sana da soruyorum...

Kürt ırkçılığı ekseninde siyaset yapan HDP, alooo... sana da soruyorum… Özyenetim, özerklik ilan etmek istediğin bölgelerde durum nedir, var mı bir fikrin?

Bu gidiş nereye?

Durdurabilecek miyiz bu göçü? Ve mevcutları ülkelerine geri gönderebilecek miyiz? Yoksa, tam tersine, büyüyerek devam edecek göç dalgasıyla, büyüyerek büyüyecek sorunların içinde boğulup, yok olup gidecek miyiz?

Bi bakıversek diyorum…

 

Kenan IŞIK

 

 
Toplam blog
: 432
: 2964
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Mülkiye mezunuyum. Emekli müfettişim. Ankara'da yaşıyorum. S'oligarşi isimli kitabı yazdım. Kitap..