Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '09

 
Kategori
Güncel
 

Türkiye gerçeği

Türkiye gerçeği
 

Seçim yatırımı bilinmez ama devlet son zamanlarda yoksulluk yatırımına büyük önem vermeye başladı. Kömür, gıda, para derken beyaz eşya yardımı ile devam etti ve ediyor.

Şu bir gerçek ki Türkiye’de yoksulluk gerçekten çok önemli bir boyutta. Evine dahi ekmek götüremeyen binlerce insan var. Sokakta yatan, aç kalan, soğuktan donan, işin açıkçası yoksulluk diz boyu. Tabi son zamanlarda dünyada baş gösteren ekonomik kriz de cabası oldu. İşten çıkarmalarda işverenler, işçi çıkarma yarışmasına girmişler gibi hareket ediyorlar. Kimi işverene göre mecburi, kimi işverene göre fırsatçılık. İşin açıkçası olan yine de işçiye, garibana oluyor.

Devlet, sosyal yardımları tabi ki yapmak mecburiyetinde. Lakin zamanında önlemler alınsa yardımlar yerine iş sahaları genişletip, fabrikalar kurulsa daha iyi değil mi? Yani kişiye hazır balık vermek yerine balık tutulmasını teşvik etmek gerekmez mi?

Size çok iyi tanıdığım bir kişiden bahsetmek istiyorum. Bu kişi İstanbul’un göbeğinde oturuyor. Kendisi kriz yüzünden işten çıkarılmış işsiz kalmış bir insan. İş için başvurmadığı yer kalmadı. Ki ben buna bizzat şahidim. Evindeki eşyasını satmak zorunda kaldı. Şu an evinde piknik tüpü ile tabi yiyecek bir şeyler bulursa yemek yapmaya çalışıyor. Okuyan bir de oğlu var. Ne yazık ki durumları da içler acısı. Belki inanması zor gelecek ama evinde sadece yatmaya yatakları var. Evinde ne buzdolabı, ne de çamaşır makinesi var. Devlet gözünü açarken bu gerçekleri de görmek zorunda. Yardımsa buyurun bu insana da yardım edin. Beyaz eşya verin, kömür verin. Ama önce iş verin. Bu da sadece bir örnek ve bir Türkiye gerçeği. Sizce yardımlar gerçek sosyal yardım mı seçim yatırımı mı? Buyurun kararı siz varin
 
Toplam blog
: 31
: 876
Kayıt tarihi
: 17.11.07
 
 

1975 Samsun doğumluyum. İlk orta ve liseyi Samsun'da okudum. İleri düşüncedeki tüm fikir değerlerine..