Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Temmuz '10

 
Kategori
Kitap
 

Türkiye İş Bankası ve yazarlarımızdan öyküler

Türkiye İş Bankası ve yazarlarımızdan öyküler
 

"RESİM:ALINTI"“Oradaki amca saçımı okşadı, bu karneye de hediye yakışır, bütün notların pekiyi.”dedi


Sait Faik Abasıyanık


Adalet Ağaoğlu


Sunay Akın


Sabahattin Ali


Necati Cumalı


Nursel Duruel


Feyza Hepçilingirler


Rıfat Ilgaz


Cemil Kavukçu


Orhan Kemal


Yaşar Kemal


Nezihe Meriç


Aziz Nesin


Mehmet Zaman Saçlıoğlu

Necati Tosuner

İsimlerini tek tek anmak istediğim yazarlarımızın değerli öyküleri ile çocuklarımızı buluşturan Türkiye İş Bankası’na bu değerli çalışmasından dolayı teşekkür etmek istiyorum.

KARNENİ GÖSTER KİTABINI AL çalışmalarının hediyesi Yazarlardan Öyküler isimli kitabın önsözü Doğan Hızlan tarafından kaleme alınmış. Daha önsözü okumaya başladığınızda edebiyatın gücünü hissedip çocuk ile arasındaki bağın ince ince örüldüğünü görebiliyorsunuz.

Reklâmlarda görmüştüm okullar kapanmadan hemen önce. Karnesini getiren çocuklara kitap hediye edileceğini. Reklâm çok hoşuma gitmişti ve çocuklara okumayı sevdireceğini düşünmüştüm görür görmez.

Yeğenime söyledim sonra. O da ananesinin elinden tutup İş Bankasına gitti karne hediyesini almak için.

“Oradaki amca saçımı okşadı, bu karneye de hediye yakışır, bütün notların pekiyi.” dedi.

“Çok mutlu oldum teyzeciğim.” derken gözlerindeki pırıltıyı görebiliyordum karşılaştığımızda. Kitabı aldım, incelemeye başladım. İçinde birbirinden değerli yazarlarımızdan kıymetli öyküler yer alıyordu. Arasanız bulamayacağınız türde bir kitaptı. Her halinden özenerek hazırlandığı belliydi. İş Bankası kendine yakışanı yapmıştı. Öykü yazan biri olarak ben de o kitaba sahip olmak istedim. Karnem olmadığı halde gittim İş Bankasına ve kitap rica ettiğimi söyledim.

“Karneniz?” dediler.

“Yok.”dedim.

“Peki, yine de verelim size.” deyince görevli dünyalar benim oldu. Elimdeki kitabımı arabada beni bekleyen eşime gösterdim. Yüzümde oluşan sevinç fiyongunu uzaktan o bile seçebilmişti.

“KARNENİ GÖSTER KİTABINI AL” çalışmalarının 3. yılı olduğunu yeni öğrendim ne yazık ki ve diğer kitaplara sahip olamadığım için üzüntü duydum.

Umarım reklâmı gören ya da yakınlarından duyan her çocuk karnesini alıp İş Bankası’na koşmuştur. Tatil boyunca yapacakları okuma yolculuğunda en yakın arkadaşı olacaktır bu nadide kitap onlar için. Her öykü farklı bir iz bırakacaktır hatırlarında. Belki hiç görmediği yerler hakkında fikir sahibi olacaklar belki de başka başka insanlarla tanışacaklardır sayfalarda.

Hatırlıyorum da çocukluğumda KUMBARA isimli bir dergi çıkarırdı İş Bankası. Çok severdim. Hemen “Zehra Ablam ve Ben”i okurdum. Hala çıkarıyor mu, bilmiyorum. Bir de sinema için davetiyeler getirirdi babam ara sıra.

İş Bankası, Ulu Önder Atatürk’ün çizdiği yolda ilerlerken yarınlarımızı emanet ettiği çocuklarımızın eğitim ve kültürüne oldukça katkıda bulunmuş geriye dönüp baktığımızda.

Umarım bu eşsiz kitabı okuyan tüm çocukların hatırında benim “Zehra Ablam ve Ben” gibi bir iz kalır yetişkin olduklarında.

Dileğim bugün okuma alışkanlığı edinen çocuklardan okuma alışkanlığını sürdüren ve etrafına da sevdiren bireyler yetişmesi.

Şimdi ben susuyorum siz okuyun diye.


02.07.2010

 
Toplam blog
: 755
: 776
Kayıt tarihi
: 13.06.07
 
 

Ankara'da doğdum. İlk, orta, lise ve üniversite eğitimimi Ankara'da tamamladım. AÜİF iş idaresi b..