Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '15

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Türkiye’nin 400 milyar dolar borcu var ama bu borcun kime ve nereye olduğu bilinmiyor

Türkiye’nin 400 milyar dolar borcu var ama bu borcun kime ve nereye olduğu bilinmiyor
 

Sadece rakamlar dolaşıyor ortada. Tamam, bir kısmı kamu borcu, bir kısmı özel; ama sonuçta Türkiye’nin borcu. Biz bu borcu kime, nereye ettik? Hani ne karşılığında? Ne zaman aldık? Nasıl ödeyeceğiz/ödüyoruz? Ne kadar faiz veriyoruz?

Şu kadar borcumuz var… Niye kimse bir şey bilmiyor? Niye kimseye bir şey söylenmiyor? Hani şeffaf devlettik… Ülkenin 400 milyar dolar borcu var ve biz nereye kime olduğunu bilmiyoruz.

Yetkililer bilir, senin bilmene gerek yok… Ben de bileyim nolur ki… İMF’ ye borcumuz yokmuş. Dünya bankasına da bu kadar borcumuz olamaz. Bu tür borçlanmalar finans kuruluşları vasıtasıyla olur, ülkenin ülkeye direk borcu olmaz herhalde. Ben kendim için sormuyorum. Ben bilirim, bilmesem de öğrenirim; 77 milyon için soruyorum, kimse bilmiyor.

Nereye borcumuz var, ne aldınız, ne sattınız. Belki İran’a borçlusunuz ya da Kuzey Kore’ye adamlar bela zaten, ödenmeyince füzeleri ateşleyecekler. Belki ABD’ye, bu bahaneyle girecek ülkene. Ya da belki Rus’a, sıcak denizlerde zaten gözü var! Allahım Allahım yoksa Arap şeyhlerinden mi topladınız? Kral Fahd’ın yeşil paraları mı?

Böyle saçmalık olmaz ya, elbette belgesi bilgisi vardır ama millet de bilecek. Ne kadar olduğunu bildikten sonra kime olduğunu bilmenin ne zararı var. Borcun büyük kısmı özelmiş. Yani şahısların borcu. 180 milyar doları buluyor, kim lan bu şahıslar. Bu kadar para edecek adam var mı bu ülkede? Ben bankadan 10 bin lirayı alamıyorum, hemen kredilere sınır getiriyorsun, bunlar nasıl bu kadar borçlanabiliyorlar? Onların kefili sensin biliyorsun, değil mi? Ben borcun tamamı devletin borcu diyorum. Türkiye’yi satsan bu kadar para etmez! 180 milyar dolar şahısların borcu! Kim lan bu şahıslar! Kefalet için memleketi mi ipotek ettin yoksa? Hayatta kimse bu kadar parayı bunlara vermez. Devletin uluslar arası finans kuruluşlarına borçlandığını biliyoruz. 400 milyar dolara yılda 70 milyar dolar faiz ödediğini de. Kim bu uluslar arası finans kuruluşları?

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..