Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ağustos '09

 
Kategori
Basketbol
 

Türkiye'nin basketbol geleceği

Türkiye'nin basketbol geleceği
 

Öyle bir ışık var ki alttan alttan gelen ve Türkiye'nin aydınlık basketbol çağını yaşatacak bir ışık bu...

Gerçekten son zamanlarda ilerleyen altyapı teknikleri ve ailelerin futbol haricinde sporların da olduğunun farkına varmasıyla, çok iyi basketbolcular yetişmeye başladı. Türk sporlarının en büyük başarısızlığı altyapı kısmındadır genelde. Çünkü altyapı o kişiye sadece bulunduğu branşı öğretmek değil, aynı zamanda spor ahlakını ve yapacağı işin ne kadar ciddi olduğunu öğretmektir. Genelde hep deriz: "Benim çocuğum harika basketbol oynar". Ama bir de bakarız ki altyapıda Ülker, Efes gibi takımlarda oynayan oğlumuz, barlardan çıkmaz olup ya da başarılı olsa bile ÖSS hayaliyle heba olup gitmektedir. Ancak son zamanlarda kullanılan altyapı teknikleri ve ciddi eğitim ile basketbolda çok öenmli aşamalar kaydedildi. Şu an 9-10 yaşında olan çocukları eğiten bir antrenör ile görüşmüştüm İstanbul'da. Kardeşim de oynuyordu o takımda ve inanılmaz şeyler duyuyordum; hem kardeşim adına hem de diğer oynayan çocuklar adına. Ben de daha önce basketbol oynayan biri olarak o yaşları bildiğimden, çocukların basketbol oynayışlarına hayran kalmak elde değildi.

O zaman anladım ki Türkiye'nin bir aydınlık yüzü de basketbolcular olacak ilerde. Umarım doğru ve dürüst olurlar, işlerine sımsıkı asılırlar ve herşeyi yeri ve zamanı gelince yaparak, güzel bir denge kurup hayatlarında başarılı olurlar. Yolunuz açık olsun gençler, yolumuz açık olsun Türkiye!

 
Toplam blog
: 9
: 1002
Kayıt tarihi
: 28.06.09
 
 

Normal bir insan. ..