Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ocak '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Türkiye'nin ilk kadın aşçısı

Türkiye'nin ilk kadın aşçısı
 

Geçenlerde Türkiye’nin ilk diplomalı kadın aşçısı ile sohbet etme imkânım oldu. Anlattıklarını büyük bir keyifle dinledim. 1973 senesinde Ankara Otelcilik ve Turizm Meslek Okulu’na girmiş. 2. sınıfa geçerken bölüm seçmeleri varmış. Bölümler resepsiyon, kat hizmetleri, servis ve mutfak. Okulda ki beş kız öğrenci mutfak bölümüne girmek istemişler. Fakat okul müdürü kızların mutfak bölümüne alınmadığını, diğer bölümleri seçebileceklerini, mutfak bölümünün erkeklere göre olduğunu, koca tencereleri ve kepçeleri nasıl kaldıracaklarını sormuş. Bu durum karşısında beş kızımız mutfak bölümüne alınmazlarsa okulu bırakacaklarını söylemiş ve diretince bölüme almak zorunda kalmışlar. Ve böylelikle Türkiye’nin ilk beş bayan aşçısı eğitime başlamış.

Ben mutfak eğitiminin bu kadar zevkli olduğunu bilmiyordum. Derslerin arasında besin teknolojisi, dünya mutfakları, alkollü içkiler, yemek servisi ve daha burada sayamadığım bir sürü ders var. Eğitimin içeriği ve zenginliği beni hayrete düşürdü.

1976 da mezun oldukları zaman okul müdürü Saklambaç Gazetesini okula davet etmiş. Yeni iş imkânları yaratmak ve beş kız aşçımızı otel sektörüne tanıtmak için. Gazeteciler gelmiş, fotoğraflar çekilmiş, yapılan yemekler sunulmuş. Gayet güzel bir gün geçmiş. Tabi ertesi gün büyük bir heyecanla gazeteler alınmış. Haberi aynen aktarıyorum:

10.03.1976 Çarşamba Saklambaç

“ Kadınlara özgü bir meslek olan aşçılığı, erkeklerin inhisarından kurtaracağız” diyen beş aşçı kız bu konuda iddialı olduklarını söylediler.

Güzel bir yemek sonrası keyifleniriz. Çoğu erkekler “Karım nefis yemekler yapar” diye övünür dururlar. Hanımların incik boncuk ve modadan sonra konuştukları bir konuda yemektir.

Ama Otelcilik Turizm Meslek Okulu’nun ilk aşçıbaşı kızları “Daha önce yemek yaptığımızı sanıyorduk ama bilmediğimiz çok şey varmış” diyorlar.

Okulun ilk kız öğrencileri olan Suzan Erkek, Selma Altıokoğlu, Sevgi Doğan, Serpil Araman, Beste Erkut bu yıl mezun olduktan sonra büyük otellerde diplomalı aşçıbaşı olarak çalışmaya başlayacaklar. Aşçıbaşı adayı beş kız öğrenci önceki gün bir gösteri yaparak pişirdikleri yemekleri İstanbul ve Ankara Otellerinin tanınmış aşçıbaşı ve yöneticilerine sundular. Pişirdikleri yemekler ile davetliler önünde büyük takdir topladılar.”

Tabi şimdi bu kadar yazdıktan sonra kim olduğunu merak ediyorsunuz. Kendisi benim annem olur efendim. Suzan (ERKEK) ÜLGENAY. Hayatım boyunca yiyebileceğim en güzel yemekleri yapan ve bütün dünya mutfaklarını bana ve aileme sunan, gurur kaynağım bir tanecik canım annem benim.

Benim annem Türkiye’nin diplomalı ilk kadın aşçısı…

Bilgilerinize…


Blognot: Annem http://blog.milliyet.com.tr/suzan adresinde sizlerle…

 
Toplam blog
: 47
: 2023
Kayıt tarihi
: 29.07.06
 
 

Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuarı “Piyano” ve “Kompozisyon ve Orkestra Şefliği” ..