Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '18

 
Kategori
Magazin
 

Türkiye'nin İlk ve Tek Emmy Ödülü Kazanan Kadın Yönetmeni Hilal Saral Hollywood Yolcusu

Türkiye'nin İlk ve Tek  Emmy Ödülü Kazanan Kadın Yönetmeni Hilal Saral Hollywood Yolcusu
 

HİLAL SARAL HOLLYWOOD YOLCUSU
 
Sevgili Dostum Hilal Saral ile geçtiğimiz günlerde uzun uzun telefonda konuştuk ama gerçekten kendisine karşı çok mahçup oldum. Neden mi? O artık Emmy Ödülünü kazanmış ilk ve tek kadın yönetmen olmayı başardı ama ben onu köşemde yazmadım, yazamadım çünkü hep yapım firmasından vs. yerlerden bir basın bülteni gelir diye bekledim ama ne yazıkki böyle bir basın bülteni yada haber gelmedi. Sonrasındada olay kaynadı gitti tabikide. Ve Sevgili Hilal Saral'a dedimki bu hafta kesinlikle köşemdesin, kendimi sana en azından bu şekilde affettirebilirim dedim ve başladım yazmaya:)))) Bu arada Hollywood'tan gelen teklif ve teklifleri değerlendirmeye almış önümüzdeki yıllarda Hollywood'a gitmeye hazırlanıyor. Ne diyelim? Şimdiden hayırlısı olsun inşallah, sen bizlerin ve Türkiyemizin Gururusun Hilal'cim. Hilal Saral, Rahmetli Yapımcı Nevin Dal'dan bana kalan bir emanet. Çünkü Nevin ablanın ben manevi oğluydum, Sevgili Hilal'de manevi kızı eee Ne oluyor?  Biz kardeş oluyoruz bu durum itibariyle. 
 
Evet bu hafta sizlere biraz Sevgili Dostum Hilal Saral'ı anlatacağım bilmeyenleriniz için; Son 10 yıldır Televizyon Dizilerine damga vuran başarılı bir Yönetmen Hilal Saral. Türkiyedeki Televizyon sektöründeki jön ve jöndame'ların isim olmasına vesile olmuş önemli bir isim. 
 
HİLAL SARAL, EMMY ÖDÜLÜ ALMIŞ İLK VE TEK KADIN YÖNETMENİMİZ
Emmy Ödülleri, Uluslararası Televizyon Sanat ve Bilimleri Akademisi'nin ABD dışında yayınlanan televizyon yapımlarının en iyilerinin seçtiği ödül törenidir. Uluslararası Emmy Ödülleri’nin 2017 yılında 45’incisi gerçekleşti. Emmy Ödülleri’nde, kendi kategorisinde Brezilya ve Kanadalı rakiplerini geçerek ödülüne kavuşan Kara Sevda’nın ödülünü  tek kadın yönetmen Hilal Saral aldı ve adını Türk Sinema Tarihinde altın harflerle yazdırmış oldu. Kara Sevda, Emmy Ödülünü aldıktan sonra gerçekten Türk dizilerinin yurt dışında'da önünü açmış oluyor. Yurt dışında aslında başarının hayal olmadığını gösterdi. 2016 yılında 11’incisi gerçekleşen Uluslararası Seul Drama Ödülleri’nden ‘Jüri Özel Ödülü’ alan ve Türkiye’de de  ‘Yılın En İyileri’ arasında gösterilen Kara Sevda, Uluslararası Emmy Ödülleri’nde Türkiye’den finalist olan ilk ve tek yapım oldu. Başarıların hep daim olsun Sevgili Dostum, Canım Kardeşim, Ablam benim...
 
Hilal Saral'ın Yönetmenliklerini Yaptığı Projeler ise;  Kara Sevda (TV Dizisi), Kurt Seyit ve Şura (TV Dizisi), Kuzey Güney (2. Sezon )(TV Dizisi), Fatmagül’ün Suçu Ne? (TV Dizisi), Aşk-ı Memnu (TV Dizisi), Elveda Derken (TV Dizisi), Karagümrük Yanıyor (TV Dizisi), Eksik Etek (TV Dizisi), Ah Polis Olsam (TV Dizisi), Nasip Kısmet (TV Filmi), Kezban Yenge (TV Dizisi), Kandil (TV Filmi), Yusufçuk (TV Filmi), Mezar Arasında (TV Filmi), Metro Palas (TV Dizisi), Düşman Kızı (TV Filmi), Bedel (TV Filmi), Kel Alaattin (TV Filmi), Aynalı Tahir (TV Dizisi), Şengün Konağı (TV Dizisi)
 
Saygılarımla....
 
Sağlıcakla Kalın ama Sevgisiz Kalmayın...
KIVANÇ TERZİOĞLU
 
 
Toplam blog
: 165
: 88
Kayıt tarihi
: 01.02.18
 
 

25 Mayıs İstanbul Doğumlu. Film-San Vakfı Müdürü & Gazeteci & Köşe Yazarı & Yazar & Sanat Yönetme..