Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '12

 
Kategori
Eğitim
 

Türkiye'nin ilki MTSOB Endüstri Meslek Lisesi'ne yeni bina

Türkiye'nin ilki MTSOB Endüstri Meslek Lisesi'ne yeni bina
 

Mersin Valiliği tarafından yürütülen ‘Mesleki Eğitimi Geliştirme Projesi’ kapsamında hayata geçirilen Mersin-Tarsus Organize Sanayi Bölgesi (MTOSB) Endüstri Meslek Lisesi’nin daha fazla öğrenciye eğitim verebilmesi amacıyla, Şişecam sponsorluğunda inşa edilecek yeni okul binasının protokolü, Mersin Valisi Hasan Basri Güzeloğlu ile Şişecam Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdürü Prof. Dr. Ahmet Kırman arasında imzalandı.Törene Vali Güzeloğlu'nun yanı sıra Akdeniz İlçe Kaymakamı Zeki Arslan,Vali Yardımcısı Kadir Okatan,İl Jandarma Alay Komutanı Bedri Dursun,Mersin Büyükşehir Başkan Vekili Erol Ertan,Tarsus Belediye Başkanı Burhanettin Kocamaz,MESİAD Başkanı Ahmet Akkurt,MESİAD Başkan Yardımcısı İş Adamı Coşkun Doğmuş,MESİAD eski Başkanı ali Doğan,MODER eski Başkanı Hüseyin Kış,AK Parti İl Başkanı M.Merter Salt göze çarpan isimler arasındaydı.MTOSB Genel Müdürü Sabri Tekli ve Yönetim Kurulu Üyeleri konuk severliğin en güzelini sergilediler.Yönetim Kurulu Üyesi ve İş Adamı Kürşad Haddat ayrı bir ilgi odağı oldu.

MTOSB’de düzenlenen imza töreninde konuşan Vali Güzeloğlu, sanayi bölgesinin dünyanın 130 ülkesine ihracat yaptığının bilgisini verdi. Kısa bir süre önce ülkemiz çapında yapılan araştırmalar sonucunda MTOSB’nin Türkiye’nin en temiz 3’ncü OSB’si seçildiğini anımsatan Vali H. Basri Güzeloğlu, “Ulusal bir marka olarak yoluna devam eden MTOSB’de, ülkemiz adına bir ilki gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Ülkemizin ihtiyaç duyduğu mesleki eğitim yerleşkesini eğitimi ve üretimi bir arada tutan modeli baz alarak MTOSB içerisinde kuruyoruz. Rekabetin büyük önem taşıdığı dönemde, en büyük girdi olan nitelikli insan gücünü ilimiz ve bölgemiz insanlarıyla sağlayacak MTOSB Endüstri Mesleki Lisesi projesini hayata geçirmiştik. Geçtiğimiz eğitim-öğretim yılında 120 öğrencimizi 4 ana branşta eğitim alabilmesi amacıyla okulumuza kayıt ettik. Kapasitemizin 5-6 katı taleple de karşılaştık. Çocuklarımızın servisinden yemeğine, yabancı dil eğitiminden staj dönemine kadar bütün sorumlulukları MTOSB olarak taahhüt ettik. Okulumuzda eğitim gören öğrenci sayımızı 2’nci eğitim-öğretim yılında 240’a çıkardık” dedi.

Mersin Valisi'nden 300 Öğrenci Kapasiteli Yurt Müjdesi...

MTOSB Endüstri Meslek Lisesi’nin daha fazla öğrenciye eğitim verebilmesi için yeni bir binaya ihtiyaç duyulduğunun altını çizen Vali Güzeloğlu , bu ihtiyacın Şişecam tarafından karşılanacağına işaret etti. Ülkemizin en büyük firmalarından birisi olan Şişecam’ın MTOSB içerisine 24 derslikli ve 3 atölyeli bir okul binası yapacağını anlatan Vali Hasan Basri Güzeloğlu, “Okulumuzun yanına Milli Eğitim Bakanlığımız, İl Özel İdaremiz ve Müteşebbis Heyet Başkanlığını yaptığım OSB işbirliğinde 300 öğrenci kapasiteli bir yurt inşa edeceğiz. Spor altyapılarıyla, sosyal donatılarıyla, sinema-tiyatro imkanlarıyla ve çağdaş altyapısıyla yine bir ilk başarıyoruz. Öğrencilerimiz okul içerisinde alacakları teorik eğitimin yanı sıra; işleyen makinenin, dumanı tüten bacanın, cam kesimi yapılan tezgahın başında uygulamalı eğitim görecekler. Gecesini-gündüzünü eğitimle bütünleştirecek olan öğrencilerimiz, ülkemizin en büyük sorunlarından birisi olan mesleksizliği aşarak, üniversiteye gitmeye ihtiyaç duymadan profesyonel bir çalışan olarak ülkemizin herhangi bir köşesinde rahatlıkla iş bulabilecek. MTOSB Endüstri Mesleki Lisesi’ne yeni bina kazandırılmasına dönük projenin hayata geçirilmesine önemli katkılar koyan Ekonomi Bakanımız Sayın Zafer Çağlayan’a ve Şişecam Yönetim Kurulu’na teşekkür ediyorum” diye konuştu.

Şişecam Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdürü Prof. Dr. Ahmet Kırman ise şunları kaydetti: “Mersin’de yaşanan gelişmeleri yakından inceliyoruz. Türkiye Şişecam Fabrikaları için özel bir yere sahip olan Mersin’de düzcam, cam ev eşyası, cam ambalaj ve soda ambalaj alanlarında faaliyet gösteren fabrikalarımız bulunmaktadır. Bir endüstri şirketi olarak Mersin’deki faaliyetlerimiz bağlamında bu ilimize yaptığımız ekonomik katkıların dışında başka katkılar yapmamız gerektiğini bize hatırlatarak, kafasına koyduğunu yapan ve tuttuğunu kopartan Mersin Valimiz Sayın Hasan Basri Güzeloğlu’na teşekkür ediyorum.”

 

 

 

 

 

 

MTOSB Yönetim Kurulu Başkanı Sabri Tekli de Valimiz Sayın Hasan Basri Güzeloğlu’nun OSB’ye önemli kazanımlar sağladığına vurgu yaparak Valimize teşekkür etti. Konuşmaların ardından yeni binanın yapım çalışmalarının başlamasına dönük olarak hazırlanan protokol Mersin Valisi Hasan Basri Güzeloğlu ile Şişecam Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdürü Prof. Dr. Ahmet Kırman arasında imzalandı.

Kırman,Vali Güzeloğlu'nu Ziyaret etti...

Protokol imza töreni öncesinde Şişecam Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdürü Prof. Dr. Ahmet Kırman ,Mersin Valisi Hasan Basri Güzeloğlu’nu MTOSB’deki makamında ziyaret etti.

Kaynak: Mersin Valiliği

 

 
Toplam blog
: 775
: 835
Kayıt tarihi
: 20.06.08
 
 

1958 doğumluyum. Uzun yıllardır Mersin'de Gazeteci-Yazar olarak görev yapmaktayım. 1999 seçimleri..