Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Aralık '06

 
Kategori
Danışmanlık
 

Türkiye'nin kurumları için bir 2007 manifestosu 2

Türkiye'nin kurumları için bir 2007 manifestosu 2
 

2007'ye girerken kurumlarımız için bir manifesto!

Bu yazımızda 2007'de devlet, sivil toplum ve özel kurumlarımız için bir vizyon ve değerler manifestosu sunmaya devam edeceğiz. 21. yüzyılı yakalamak isteyen şirketler, devlet kurumları ve sivil toplum kuruluşları aşağıdaki vizyon ve değerlere yönelik hareket etmeliler. Aşağıdaki ilkeler ve değerler, birinci, ikinci ve üçüncü sektörlerin hepsinde yenilik, gelişim ve stratejik atılım adına kurumlarımıza yeni kapılar açacak, yeni fırsatlar sunacak. Yeter ki değerlendirmeyi, çağımızı okumayı, değşimi yakalamayı ve şartlara adapte olmayı bilelim.

2007'DE KURUMLARIMIZ NASIL OLMALI?

DAHA KÜRESEL:
• Kanada’dan Japonya’ya, Çin’den Afrika’ya, Avrupa’dan Amerika’ya oralarda yaşayan profesyonellerle uzun vadeli ilişki, vizyon ve gönül birliği geliştirebilen kurumlar

DAHA VİZYONER
• İçinde yaşadığımız çağı dönştüren küresel ve yerel trendleri araştıran ve yakalayan kurumlar

DAHA YENİLİKÇİ
• Yenilik üretmeye yönelik ve yeniliği sürekli teşvik eden organizasyon kültüre sahip kurumlar

DAHA BİLİMSEL
• Örgütsel öğrenmelerini ve tecrübelerini kayda geçiren kurumlar

DAHA ETKİLİ
• Faaliyet gösterdiği alanlarda etki sahibi olan ve etkisini ölçen kurumlar

DAHA DİNAMİK
• Sürekli kendini, vizyonunu, hedeflerini gözden geçiren, yenileyen, güncelleyen kurumlar

DAHA SOSYAL
• Sosyal sorumluluk projelerine stratejik öncelik veren kurumlar

DAHA KÜLTÜREL
• Sanata, kültüre, edebiyata önem veren, yer veren, destek veren kurumlar

DAHA DENGELEYİCİ
• İnsanı bir bütün olarak ele alan; insanın zihinsel, duygusal, fiziksel ve ruhsal yönlerini hesaba katan ve bu alanlarda ihtiyaçlarını gidermeye çalışan kurumlar

DAHA SAMİMİ
• Çalışanlarını evlerinde ve ailelerinde hissettiren stresten, resmiyetten uzak samimi ve yakın bir ortam sağlayan kurumlar

DAHA ÖZEL
• Üyelerinin kişisel ihtiyaçlarını, ailelerini, ilgilerini bilen ve onlara yardımcı olan, yol gösteren, katkı sağlayan kurumlar

DAHA SORUMLU
• Yeşil, ekolojik denge, kadın hakları gibi konulara daha duyarlı kurumlar

DAHA TOPLUMSAL
• Toplumsal sorumluluk alanlarında inisiyatif alan, projeler üreten ve vizyon sahibi olan kurumlar

DAHA KREATİF
• Yaratıcı düşünceyi teşvik eden, besleyen ve ödüllendiren ortama sahip kurumlar

DAHA BİLGİLİ
• Sürekli bilgiye yatırım yapan, stratejik bilgi üreten ve paylaşan kurumlar

DAHA UZMAN
• Uzmanlaşmaya önem veren ve bunun önünü açan kurumlar

DAHA ORİJİNAL
• Faaliyet gösterdiği her alanda farklılığını ve kurum kimliğini gösteren kurumlar

DAHA SİNERJİK
• Küresel ve yerel kurumlarla, üniversitelerle, şirketlerle, STK’larla işbirliğine ve sinerjiye önem veren kurumlar

DAHA TEKNOLOJIK
• Web sitesini ve sanal platformunu en iyi teknolojilerle donatan, geliştiren kurumlar

Aynı zamanda;

DAHA PAYLAŞIMCI
DAHA KALICI
DAHA GÜÇLÜ
DAHA POZİTİF
DAHA LİDER
DAHA İDDİALI
DAHA HIZLI
DAHA GİRİŞİMCİ
DAHA ARAŞTIRMACI
DAHA HOŞGÖRÜLÜ
DAHA ÇEVRECİ
DAHA İLKELİ
DAHA İDEALİST
DAHA FAYDALI
DAHA KOZMOPOLİT

KURUMLAR.

Hayallerimiz bizim çocuklarımız. Biz de hayallerimizin çocuklarıyız.

Ancak hayal kurmak yetmez. Bütün bunlar için harekete geçmek ve stratejik atılım gerçekleştirmek zorundayız.

Hepimiz kendi kurumumuzdan başlayarak bu ideallerin gerçekleşmesi için projeler üretmeliyiz.

Bu makalede 2007'ye ve geleceğe not düşmek istedik. Türkiye'mizin kurumları için değerlere dayalı bir gelişim ve değişim vizyonu ve yol haritası çizmeye çalıştık. Siyasi partilerimizle, devlet kurumlarımızla, şirketlerimizle, üniversitelerimizle, sivil toplum örgütlerimizle, halkımızla, medya kuruluşlarımızla el ele verip bunları başarabilirsek,
2007'de ve yakın gelecekte kurumlarımız Türkiye'yi evrensel çıtaya ve kaliteye ulaştırabilirler.

Saygılarımla.


 
Toplam blog
: 279
: 2488
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

Dr. Fahri Karakaş, Londra’da University of East Anglia’da görev yapmaktadır (Norwich Business Sch..