Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Haziran '12

 
Kategori
Güncel
 

Türkiye'nin uçak gemisi olmalı mı?

Türkiye'nin uçak gemisi olmalı mı?
 

Piri Reis Uçak gemisi


"Köprüye çıkarken asık yüzlü biriyle karşılaçaşacağımı sanıyordum.Fakat tam aksine kaptanımız güler yüzlü, babacan tavırlı bir komutan.Sayısız ekran, üç boyutlu bulut görüntüler ve yanıp sönen ışıklı tablolarıyla bir uzay üssünü andıran köprüde şaşkınlıkla sağa sola bakınırken bizi oturtan kaptan hepimize hitaben bir konuşma yaptı : " Piri Reis'e hoş geldiniz çocuklar " dedi. " Donanmamızın hiçbir gemisi küçümsenemez ama Piri Reis'e geldiğiniz için çok şanslısınız. Yakından göreceksiniz: Burası gerçekten harika bir yer..Ancak bir o kadar da bilgi, disiplin ve çalışma gerektiriyor. Dünyanın çok zor bir bölgesinde görev yapıyoruz. Endonezya'dan Yemen'e, Güney Afrika'ya kadar çok geniş bir görev sahamız var. Artık küresel bir güç olan Türkiyemizin çıkarlarını canımız pahasına da olsa korumalıyız. Bu yüzden hiçbirimiz hata yapma gibi bir lükse sahip değil. Haydi Allah yardımcınız olsun" Sonra hepimizle tek tek tokalaşarak kapıya kadar yolcu etti. Tekrar eğitim yerine geldiğimizde hepimizin moralı zirveye çıkmıştı. "

........

2030'lu yılların ortasında Hint Okyanusu'nda görev yapan Türk filosunun amiral gemisi Piri Reis Uçak Gemisi'nde geçen bir hikayeden alınan bu pasaj şimdilerde her ne kadar ütopik bir olay gibi görünse de Türkiye'nin artık bir uçak gemisine sahip olması giderek artan bir gereklilik haline gelmektedir.

İsrail'le yaşadığımız Mavi Marmara ve Güney Kıbrıs petrol sahaları krizlerinde Aksaz üssünden şöyle bir güneye doğru hareketlenecek Türk uçak gemisi bütün yelkenlerin suya inmesi için tek başına yeterli olacaktı.

Keza son olarak yaşadığımız uçağımızın Suriye tarafından düşürülmesi;  Akdenizde böyle bir gücümüzün olması halinde hiçbir zaman vukubulmayacaktı. Çünkü hem zalim Esed hem de arkasındaki " sıcak su sevdalısı güçler " böyle bir küstahlığa kalkışamıyacaktı. 

Türkiye'nin henüz Hint Okyanusu veya Batı Akdeniz gibi uzak denizlerle ilgili fazla bir çıkarının olmadığı, tanker uçaklar hesaba katıldığında jetlerimizin menzilinin yeterli olduğu ve son olarak da uçak gemilerinin son derece pahalı ve yüksek işletme maliyeti gerektirdiği ileri sürülerek denizlerin bu devi için henüz çok erken olduğu ileri sürülebilecektir.

Süphesiz bunların hepsinde de gerçeklik payı vardır. Özellikle bir uçak gemisine sahip olmanın çok yüksek bir maliyet gerektirdiği bilinen bir olgudur. Amerika'nın sahip olduğu USS Enterprise veya USS George Washington gibi standart bir uçak gemisinin 4 milyar dolar gibi çok yüksek bir inşa maliyeti vardır. Ayrıca adeta yüzen bir şehir olan böyle bir geminin yıllık yüz milyonlarca dolar işletme gideri olacaktır. Öte yandan uçak gemilerine iniş kalkışa uygun en az 100 parçalık bir savaş uçağı alımı gerekecektir. Bütün bunlardan başka böyle bir geminin başarıyla çalıştırılması ve operasyon gücünün korunması için Türkiye'nin henüz tanışmadığı teknolojilerin özümlenmesi zorunlu olacaktır.

Ancak herşeye rağmen sabırsızlıkla beklediğimiz cumhuriyetimizin 100. Yılında bölgesel güç olmaktan küresel güç olmaya geçiş yapacak ülkemizin en az bir adet uçak gemisine sahip olması artık bir gereklilik haline gelecektir.

Özellikle güç dengelerinin Güneydoğu Asya'ya kayacağı göz önüne alındığında, Hint Okyanusu'nda uçak gemisi ile desteklenen bir Türk filosunun bulundurulması kaçınılmaz olarak karşımıza çıkacaktır.

Tıpkı 16.yüzyılda Piri Reis komutasındaki Hint filosunun bu okyanusda görev yaparak meydanı Portekizlilere bırakmaması gibi. 

 
Toplam blog
: 343
: 446
Kayıt tarihi
: 19.02.11
 
 

Marmara Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi mezunuyum. Teknoloji Yönetimi dalında mast..