Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Haziran '12

 
Kategori
Siyaset
 

Türkiye-Suriye savaşında(?), Türkiye sahte kabadayı mı büyük ülke mi?

Türkiye-Suriye savaşında(?), Türkiye sahte kabadayı mı büyük ülke mi?
 

Kabadayı egemen olduğu alanda kuralları kendi koyar…  Hiçbir şekilde kendi alanında güç paylaşımına gitmez…  Bu egemenliğinin yasal dayanağının olup olmamasını hiç tartışmaz… Yani bazen yasal bazen illegal davranmaz… Düz politikalar izler…

‘’Büyük ülkeler’’ aynı kabadayı gibidir… Bu doğru mudur, etik midir? Elbet benim destekleyebileceğim şey değil bunlar… Bana kalırsa her şeyi uluslar arası hukuka bırakmak lazım… Savaş kavramını insanlık tarihinden çıkarmak lazım… Ancak bu isteğime bu günkü dünyada yer yok…

Son dönemde yaşanılanlar hepimizin gözleri önünde gelişiyor… Türkiye Suriye’ye karşı ‘’büyük devleti’’ oynuyor… Yönetime’’ ben seni istemiyorum’’ diyor… Oradaki yönetime kimlerin gelmesi gerektiğini işaret ediyor…  Bunları da ‘’vicdan ve demokrasi’’ adına yapıyor… Oysa Suudi Arabistan’a tek laf eden yok… O yüzden bu en baştan ‘’kabadayılığa’’ ters… Kabadayı ya da büyük devletin gerekçesi olmaz… Yani kendisine güvenmeyen bir ’’ kabadayı’’ Türkiye…

‘’Kabadayının ya da büyük devletin’’ bu düşüncesini bilen Suriye’nin ‘’haklı’’ gerekçe bulduğu anda karşı saldırı da bulunması niye bu kadar garip karşılanıyor? Yani Suriye diyor ki;’’ senin kabadayılığın sahte… Büyük devlet filan değilsin… Senin bu durumunu tanımıyorum… Benim kabadayılık derdim  yok…  Ancak senin kabadayılığın da bana sökmez… Ağababan gelsin…’’

Doğru mu dedikleri? Bence epey doğru… Suriye ile Türkiye’yi savaştırmak isteyen o kadar güç var ki; adım adım yaklaşıyorlar hedeflerine…  Suriye’de teslim olmak istemediğini açıkça belli etti bu tavrı ile…

Ne olur bundan sonra? Aynı İsrail tokadından sonra olduğu gibi ‘’özür ve tazminat’’ beklentisine mi girilir? O olayda Türkiye-İsrail savaşını isteyen yoktu ancak bu olayda Türkiye-Suriye savaşını isteyen bir ABD ve AB var…   

İster Suriye’den intikam almaya çalışsın, isterse bölgenin ‘’sahte kabadayısı’’ unvanını kazansın, hep kaybeden Türkiye olacaktır…  Elbet Suriye’de çok şey kaybedecek… Ancak en azından onlar bu hareketleriyle ‘’onurlarını’’  koruyorlar… Ölmek pahasına bunu deniyorlar…

Savaş kışkırtıcılarına aman dikkat!

 
Toplam blog
: 615
: 948
Kayıt tarihi
: 25.06.10
 
 

1959 Denizli doğumluyum.. İ.Ü. İktisat Mezunuyum.. Emekliyim ve hala çalışıyorum.. Yaşam bizden önce..