Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ocak '08

 
Kategori
Tarih
 

Turkiye tarihi tekrar yaziliyor

Turkiye tarihi tekrar yaziliyor
 

Dunyadaki tarihcileri, sosyologlari, cevrecileri, sivil toplum orgutlerini, politik liderleri Turkiye`ye davet ediyorum. Bu davetin nedeni Turkiye`deki degisimi izleyerek kendilerine yol haritasi cizmeleridir. Gelismekte olan ya da ucuncu dunya ulkeleri gelismis ulkeleri ornek alarak politikalarini buna gore duzenlerken. Turkiye gibi dunyanin gipta ile izledigi bir ulkenin Cumhuriyet oncesine pupa yelken gidisi sadece Turkleri degil tum dunyayi ilgilendiren bir durumdur. Boyle bir hareket dunya tarihinde ne gorulmustur ne de gorulmesi mumkundur. Bu durum Turk insanin basarisi ayni zamanda basarisizligidir. Iki olgu icicedir. Bir taraftan yillardan beri amaclarina adim adim ilerleyen gerici zihniyet hedeflerine ulasirken, sahip olduklari degerlerin kiymetini bilmeden elinden kaciran insanlarin hazin oykusudur. Eminim bununla ilgili yakinda filmlerde gerceklestirilir. Bunun icin su anda ziyaret edilecek en ilginc ulke Turkiye'dir. Yakin gelecekten sonra istenilse de saglikli bir gozlem yapma olanagi olmayabilir. Degistirilen anayasa maddeleri ve yasalar ile ozgurlukler kisitlanarak insanlarin hareket alanlari daraltilip tek tip dusunen bir model olusturulmaya calisilmaktadir. Din adina insanlari somurerek kendilerine siyasi rant saglayan din istirmarcilari, her turlu yalana, riyaya, santaja basvurarak halki kandirmaktadirlar. Bu gercegin insani uzen yani dinin kullanmalaridir. Politikacilarin yalan soylemelerini anlayisla karsilar, halkin bu durumu degerlendireceklerini dusunurum. Ama soz konusu din olunca bu durumu asagilik bir somuru olarak degerlendirirm. Turkiye`nin basina gecirilen turban bundan sonra Turkiye`yi Arap ulkeleri ile ayni katagoride degerlendirilmesine neden olacaktir. Her ne kadar iceriden durum farkedilmese de karsilastigim insanlarin sordugu sorular, bunun ilk isaretlerini vermektedir. Turkiye`de eksik olan bir sey var develer, eskiden develer ile seyahat edilirdi. Bana develeri soruyorlar halbuki ben o durumu unutmustum. Arap ulkelerinden develeri de getirdik mi Cumhuriyet oncesinin manzarasi tamamlanmis oluyor. Ulkem adina cok uzuluyorum cok.

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...