Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '09

 
Kategori
Deneme
 

Türkiye ve Şehitlerimiz

Türkiye ve Şehitlerimiz
 

Türkiye Unutabilirmi !!! ama Unutanlar var !!!

Bir zamanlar ülkesi ve o ülkesi için verilmiş canları vardı. O canlarını bu vatan için harcamış kişiler artık yok, dedik ya onlar canlarını verdiler. Sadece bilinen ülkenin kurtuluşu ile alakalı savaşlarda mı yitirdik bu kahramanlarımızı? Tabi ki hayır. Vatan için ölenlerin sayısı her geçen gün yapılan hatalar neticesinde devam etmekte. Önlemler ve yapılması gerekenler yapılmaz ise devam edecek gibi de gözüküyor. Buradaki ölenlerin düşünceleri sizce neler olabilir? Ya da nasıl bir inanca sahipler ki canlarını ortaya koyup ölüyorlar. Burada söylemek istediğim inanç ve düşünceleri birçoğumuz hemen anladık. Ya anlamayanlar! Garipsemeyin ben inanıyorum ki bu ülkede bu düşünce ve inançlara sahip olmayan çok insan var. Tabi inanıyorum deyip sadece görünüşte inananları hesaba dahil etmiyoruz. Hangimiz anlayabiliyoruz ya da hatırlayabiliyoruz o şehit Analarını, Babalarını, Eşlerini ya da Babasız kalmış evlatları. Şimdi demek istediklerim daha da iyi anlaşılıyor sanırım.

Bu konular ile ilgili yaşamlarını kaleme almış komutanlarımızın kitaplarını okuduğumuzda ve ardından biraz olsun düşündüğümüzde birçok şeyi anlamış oluyoruz. Zaten yeterince açık bir şekilde her şey ele alınmış oluyor bu kitaplarda. Bir örnek vermem gerekirse Erdal SARIZEYBEK’e ait olan İhaneti Gördüm adlı kitap tam manası ile bu konuları aydınlatmaya yeterli oluyor. Her şeyin mimarı yine biziz bugün orda evlatlarımıza kurşun atan kişiler ve o kurşunları onlara bizlere sıkması için veren elleri kopartamıyoruz. Sadece birkaç gözyaşı biraz da sinir duyuyoruz. Bugün ne yaptığına ne yapmak istediğine ait hiçbir fikrimiz olmamasına karşın aldığımız ufak tefek göz boyamak için verilen yardımlar sayesinde bize atılan kurşunlara karşı dik duramayan bir iktidarı beslemiş oluyoruz. Gümrük kapılarımızda alınamayan yapılamayan müdahaleler ile PKK nın kaçakçılıktan para elde edip bize saldırmasına göz yuman ve o gümrük kapılarında da zengin olan insanların PKK ya vermiş olduğu desteği görmezden gelen, ülke içinde artık neredeyse ayrı bir ülkeye dönüşmeye giden Diyarbakırı görmezden gelen bir iktidar ve bunlar yetmezmiş gibi kürtçe yayına da sonun da başladı. Bu bir gerçek bu düşünceme katılmayan arkadaşlar lütfen bana nedenini mantıklı bir şekilde açıklasın! Ben yardıma muhtaç olup da yardım edilmesi gereken insanları eleştirmiyorum. Bu hükümetlerden önceki hükümetler de bu yardımları yapıyordu hatırlayanlar illaki vardır ben bile hatırlıyorum ancak bir tanıtım propagandası eşliğinde değil. Şimdi bize yapılanlar her geçen gün artarken bizim çeşitli gösterilerle gözlerimiz hala kapatılmak ta. Herkes siyasal bilim uzmanı tabi ki değil anlayamaması da normal ancak size bir düşünce yolu vermek istiyorum. Bu ülkenin kurtuluşunda Çanakkale de nerdeyse toplamda yarım milyon insan şehit oldu. Ve tek inandıkları tek iman ettikleri ve tek hizmet ettikleri şey vardı. Onlar Allaha iman ediyor, zafere ve bağımsızlığa inanıyor ve bu vatana yani bizlere hizmet ediyorlardı. Bugün ne yaptığı ne yapmak istediği aşikâr bir şekilde ortada olan, benim şehit diye bahsettiğim bu yüce insanlar için kelle kelimesini bile kullanabilen kişilere, bir iki parça yardım için oy verenlere, bir parça düşünmelerini rica ediyorum. O yıllarda ayaklarına bile bir şey giyemeyen aç olarak savaş meydanlarında kükreyen, canıyla zaferi değiştiren insanlar ve bu günde soğuk sıcak demeden sınır kapılarında sınırı namus bilerek, kimseye göz açtırmamak için terör lanetine canını veren askerlerimize nasıl bir karşılık vermiş oluyorsunuz. Ya da bu yüce insanlar; sizin birkaç parça yardım için, size sağlanacak çıkarlar uğruna ve bu ülke için her geçen gün kötüye gider yönde kararlar almalarına karşın, bu yüce insanlar için kelle diye söz etmesinin ardından, oy vererek desteklemeniz hakkında ne düşünüyorlardır hiç düşündünüz mü? Kendisi için ben Türküm bile diyemeyen insanlara verdiğiniz oy ile Türk bayraklarına sarılıp toprağa düşmüş askerlerimize nasıl cevap veriyorsunuz.

Ben cümlelerimi şu şekilde tamamlamak istiyorum. Bugün medyayı bile eline geçirmiş yandaş yayınlar doğrultusunda insanları yanlış düşünceler iten insanların sayısı da çok. Onlarda ceplerine girecek para doğrultusunda bu vatanı satmaya devam edeceklerdir. Gerçek doğruları ancak okuyarak öğrenebilirsiniz. Bugün söyleyebileceğim en basit bir iki kitap ismi ya da sadece Erdal SARIZEYBEK’in kitapları yeterli olur. Birçok kitap var okunması gereken. Lütfen düşünelim hayattaki pencere sayılarımızı arttırmamız, hayatımızın başka yönlerini de öğrenmemiz demektir. Doğrular ekseninde oluşturulan bir hayat. En az üzüntüyle geçer.

Rafet SAĞLAM

 
Toplam blog
: 18
: 642
Kayıt tarihi
: 15.02.09
 
 

Güzel bir eğitim hayatı sonrasında hayatımdaki hedeflere ara verip  sosyal insan yapısı, aile kav..