Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '06

 
Kategori
Üniversiteler
 

Türkiye'ye iktisatı öğretenlerden birisi

Türkiye'ye iktisatı öğretenlerden birisi
 

İlkönce şunu ifade etmeliyim ki , söz konusu yazım Ufuk Başoğlu bilgisi dahilinde yazılmış bir yazıdır. Pek çoğunuz Ufuk Başoğlu’nu tanımaz ama öyle zannediyorum ki tanıyanların sayısı da öyle pek küçümsenecek ölçüde olduğunu sanmıyorum. Ufuk Başoğlu benim üniversitedeyken hocamdı. Kendisi ile 3. sınıftan itibaren müşerref oldum. Tabi öğrenim hayatım ve ekonomiye bakış açım bu tarihten sonra değişmeye , daha doğrusu şekillenmeye başladı. ”Bilgi ve Anlaşılabilirlik” başlıklı yazımda belirtmeye çalıştığım üniversite hocalarından , çok daha farklı bir stil ve çizgiye sahip bir hocamızdır. Dersleri genellikle stand-up şeklinde izler ve interaktif bir tarzda devamlı ufak hamlelerle derslerin içinde konuların içinde hissederdik kendimizi.

Çok enteresandır. Zor soru soran hocalar (Öğretmenler kelimesini pek kullanmıyorum. Gerçi öğretmenliktir yapılan ancak üniversite lisanında öğretmenim kelimesine rastlamak mümkün olmasa gerek.) öğrenciler tarafından pek sevilmezler. Ancak Ufuk hocamız , zor sorular sormasına rağmen ki biraz sonra soru şeklini de söyleyeceğim , öğrencileri tarafından çok sevilmektedir. Tek tük , bir iki , bir elin parmakları kadar öğrenci belki bu söylediklerime katılmayacaktır.

Ufuk hocanın bazı imtihanlarda klasik yöntemlerin dışına çıkıp soru metodu , şimdi değiştirdi mi bilmiyorum ama, imtihanın yapıldığı tarihlerdeki , ciddi ekonomi dergilerinden veya bazı gazetelerin ekonomi sayfalarındaki , yayınlanmış ciddi makaleler üzerinden soru sormak şeklindedir.

Bu konu ile ilgili bir anım vardır.Ufuk Hocam bir gün Bursa Karacabey Meslek Yüksek Okulu’na imtihan yapmaya gidiyordu. İşin yoksa gel bana yolda sohbet ederiz. Yolculuğumuz sırasında, hocam ne soracaksın diye sordum. Şuan kafamda tasarladığım şu nedir diye bir soru yok dedi. Yolda bir gazete bayisine uğradık ve ekonomi sayfasında Stagflasyon ve Büyüme ile ilgili bir makaleyi makasla keserek soru kağıdına yapıştırdı. Soru ise aşağı yukarı şu biçimde idi

“Makalede sözü geçen konunun para ve maliye politikaları açısından metrodsal yorumu ile ülke ekonomisinin ana değerleri üzerindeki etkisinin yorumu şeklinde”idi.

Soruya bakar mısınız. Kopya çekmenin imkanı yok. İsterseniz bu imtihan kütüphanenin içinde yapılsın ve 6 saatte süresi olsun. Sorunun en çarpıcı bitim noktası da “Bir iktisatçı gözüyle değerlendirilmesi” ibaresiydi. Yani bir iktisatçı gözüyle değerlendiriniz.

Bu imtihanda kopya çekme şekli ancak , bilim kurgu filmlerinde veya meşhur matrix filmindeki gibi , kafaya takılan bir chip ile 4 yıllık tüm tecrübelerin , teorilerin ve derslerin kafaya yüklenmesi ile bir nebze başarılabilir. Ama o yüklenen bilgileri de özümseyip , tez antitez sentez şeklinde bir yorum haline getirebilmek gerekir.

Öğrenci daha soruyu okurken , iktisatçı havasına bürünüp , kendine güveni gelmektedir. Yorumların isabetine göre imtihan değerlendirilir.

Sevgili Ufuk hocamız , Bursa Uludağ Üniversitesi’nde reytingi epey yüksek bir şahsiyettir. Yüksek Lisansımı yaparken kişilik olarak da Ufuk hocayı tanıma imkanına kavuşmuştum. Kendisi tam bir hümanist ve merhametlidir. Dost canlısıdır. Ayrıca renkli kişiliğini hemen göstermez. Ancak samimiyet ilerledikçe ve tanıdıkça sahip olduğu renkli kişiyi görmeye başlarsınız.

Bildiğim kadarıyla şuanda Marmara Üniversitesi’ nde ders vermektedir. Şimdiden Marmara Üniversitesi öğrencilerini tebrik ederim. Hocamızın kıymetini iyi bilsinler.

Hocam kulaklarınız çınlıyor mu?Sevgiyle kalın.

Sayın Ufuk hocama ...dotum, ağbim, arkadaşım ve değerli hocam....

Umarım ülkemizin diğer değerli üniversite öğretim görevlileri , samimiyetimden dolayı beni affeder. Hepiniz bizler için çok değerli hazinelersiniz. Hepinizle iftihar ediyoruz. İyi ki varsınız.

Ayrıca tüm blog yazarları ve okulrarının başta olmak üzere, sevgili editörlerimizin ve tüm müslüman dünyasının kurban bayramını tebrik eder hayırlara vesile olmasını dilerim.

Kurban bayramı ile beraber gelen 2007 yılının da hepinize neşe , sevgi ve mutluluk getirmesini dilerim.

Sevgiyle kalın

 
Toplam blog
: 116
: 735
Kayıt tarihi
: 27.07.06
 
 

1994 Uludağ Üniversitesi İ.İ.B.F. İktisat bölümü mezunuyum. Aynı üniversitede Genel İktisat Polit..