Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '11

 
Kategori
Güncel
 

Türkiyenin bu kadar da övülmesi

Türkiyenin bu kadar da övülmesi
 

Allah...


Bir ülkenin övülmesi güzel de… Bu övgü haklı olmalı…

İnsanıyla, insanının yaşam kalitesinin yüksekliğiyle olmalı buövülme...

Son günlerde Türkiye neredeyse göklere çıkarılıyor ya...

Şaşırıp kalıyorum doğrusu!

Şöyle diyorum örneğin, övgüye değer bir ülkede:

"İnsan

Akıllı olmalı aklını kullanmalı

Özgür olmalı beyniyle yüreğiyle

Duygularıyla düşünceleriyle

Tutum ve davranışlarıyla

Özgürlüğü yansıtmalı tutkuları

Bağlayamamalı soyu cinsi dini insanlığını

Evrensel yolcu olmalı insan

Yunus misali

Nirvanaya ulaşmada

Sonra sormalı yaradanına bu değil mi istediğin

Ne yapacak o

Kendini yönetemeyeni kendine bakamayanı

Bakılınca insanda sevme duygusu uyandırmayanı

Bilmeyeni bilip de yapamayanı

Yakın olmanın zevkini yaşayamayanı

Boşuna mı söyler

‘Hiç bilenle bilmeyen bir mi olur

Âlimlerin mürekkebi şehit kanından evladır’ diye

Boşuna mı bu öğütler

Doğru söyleyip yalandan kaçınmıyorsan

Daima hayra ve barışa yönelik değilse yüzün

Yüreğin kinle nefretle düşmanlıkla dolup taşıyorsa

Kırmaktan kırılmaktan

Kötü söz ve davranıştan vazgeçmiyorsan

Durmadan tövbe edip bozuyorsan

Yüksek sesle gösteriş için Allah’ı anıyorsan

Allah’ın yanında nasıl yer bulacaksın kendine

İnsanlığa dön yüzünü

Yok, etmeye çalışı zaaflarını

Her gün daha az kusurlu olabil

Daima güzele öykünebil

Kendine yapılmasını istemediğini başkasına yapma

Sev say sevilmekten kıvanç duy

Kendine saygı duyabiliyorsan

Duygularını kontrol edebiliyorsan

Duygudaşlığı yüceltebiliyorsan

Sorun yaratan değil sorun çözensen

Ve işbirliğine yatkın olansan

Aklı ahlakı yaşayabilensen

Adap bilensen

Adalette örnek olansan

Aşkla davranabilensen o zaman insansın sen

Allah’ın sevdiği melekleri karşısında secdeye vardırdığı düşünen insandır

Kim ki düşünür insanı sever

Allah’ı sever

Allah da onu sever

O kendisini öne çıkaranı değil kendisi gibi olanı sever

Her yerdedir o ve de hiçbir yerdedir

Sabırla kavuşma anını bekler o nasılsa dönüş onadır

*****

Öğretmen olarak hep insana yöneliyorum, iyi olmaya öykünüyorum.

Çocuklarıma da öğrencilerime de bunu öğütlüyorum.

Komik gelecek ama ben kendime öğrencilik yaptım bunca yıldır.

Hani derler ya öğretmenlik, öğretmenlik yaparken öğrenilir diye, işte öyle:)

Sürekli olarak kendimde yanlışlar arıyorum, bulduklarımı doğrularıyla değiştiriyorum.

Bunun için, yeni davranışları şimdiki zaman cümleleriye kulagın duyacağı sesle iki bin kere tekrarlıyorum. Böylece yeni davranışı bilinçaltına yazıyorum, eskisini siliyorum. Ben buna kendimi yeniden yaratma diyorum. Bunu herkese öneriyorum. Başarısızlık ve kötülük yanlış davranışlardadır. Onları silip doğrusunu yazarsanız iş tamam olur. Her insan güzelleşir efendim! Duygu, düşünce, söylem ve davranış olarak güzelleşir! Denemesi bedava!

Örneğin; "yalandan uzak duruyorum..." vb... Ya da yukarıda saydıklarımı tekrarlayarak.... 

Şuraya geliyorum; bugün “insani gelişmişlik” yönündenTürkiye övülecek ve övünülecek durumda değil! Ne zamanki insanlar duygu, düşünce, söylem ve davranış olarak çoğunluk olarak güzelleşecek, işte o zaman haklı olarak övülecek Türkiye!

Yönetime düşen, eğitimcilere, düşen bu güzelleşmeye yönelmektir! Zahmetsiz gül derlenmez değil mi? Önce ekeceksin sonra biçeceksin!

Saygılarımla... 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..