Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ekim '16

 
Kategori
Kitap
 

Türkler ve Rusya

Türkler ve Rusya
 

TÜRKLER VE RUSYA, OKUYUN LÜTFEN.


Merhaba sevgili Milliyet okurları ve blog yazarları,

Gündelik yoğunluktan dolayı uzun zamandır yazamıyordum. Bugün size yeni kitabımdan bahsetmek istiyorum: TÜRKLER VE RUSYA.

Dört yıl kadar Rusya'da bir inşaat şirketinde çalıştım. Aslen sağlık kökenliyim, inşaatla herhangi bir bağlantım yok lâkin bulunduğum mekândan ve ortamdan çok sıkıldığım için gitmek istedim. Amcam Rusya'da üst düzey bir görevde çalışıyordu, beni de yanına almasını rica ettim. Sağ olsun sözümü ikiletmedi ve işlemleri başlatıp kısa sürede gitmemi sağladı. Sonradan öğrendiğime göre biraz kalıp geri döneceğimi düşünmüş. Durum tam tersi oldu ve ben beklentilerini boşa çıkardım.

Günler Rusya'da serbest bir şekilde ilerlerken hem şantiye ortamını gözlemledim hem Rusça öğrenmeye başladım. Sonuçta rahat hareket edebilmek için bu dilin kıyısından, köşesinden tutunmam gerekiyordu. Böylece başta Türkler olmak koşuluyla kim ne diyor bilmem gerekiyordu. En merak ettiğim konuların başında da tabii ki o şâşâlı, masalsı Rus kızları yâni Nataşalar vardı. Onlar ne konuşuyor, ne yiyor, içiyor, nasıl hareket ediyor, herkesin anlattığı gibi kolay tava geliyorlar mıydı... âşina olmam gerekiyordu. Türkiye'deyken o kadar çok hikâye dinledim ki gerçek miydi, değil miydi anlamam için en iyi fırsattı. Etrafa dikkatlice bakınca ortaya müthiş bir malzemenin çıktığını gördüm. İşçilerin gündelik yaşamlarını, soğuğu, ekmek parası için katlanılan zahmeti, şirketin hatta diğer şirketlerin acımasız tutumunu, kalınan yerlerin iyi ve kötü hâllerini, iş sonrası eğlenceye gitmek üzere duyulan heyecanları, cebindeki son kuruşu Rus güzellerine harcayanları, hüsranları, sevinçleri, aile özlemi çekenleri, onur, şeref, haysiyet, din, îman gibi değerleri havaalanlarında bırakanları vs. onlarca, yüzlerce mevzuyu analiz ettim. İster istemez târihteki hâllerimizle şimdiki hâlimizi karşılaştırdım. Çıkan sonuç çok şaşırtıcı.

Rusya ve Rusya'daki yaşan hâlen birçokları tarafından merak ediliyor. Bunu bildiğimden ve gördüklerimden ötürü yazmak istedim. Ortaya "TÜRKLER VE RUSYA" çıktı. Sizi alıp başka yerlere götürecek, merak edilen sorulara ışık tutacak. En azından o topraklar ve insanları hakkında, bizim vatandaşlarımızın oralarda ne yaptığı hakkında fikir sâhibi olacaksınız. Takdiri ve yorumu size bırakıyorum. Umarım TÜRKLER VE RUSYA'dan keyif alırsınız. İyi okumalar. Hoşça vakit geçirmeniz dileklerimle, esen kalın.

 

HARUN ATALAY

 
Toplam blog
: 51
: 275
Kayıt tarihi
: 15.02.11
 
 

"OKUMAK VE YAZMAK DÜNYANIN EN GÜZEL DAVRANIŞLARINDAN BİRİDİR" Bu düşünce çerçevesinde hareket etm..