Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Haziran '06

 
Kategori
Yazılım
 

Türklerden yazılım korsanlığına büyük darbe..!

Türklerden yazılım korsanlığına büyük darbe..!
 

"Vay be helal olsun, yapmış bizimkiler. Hep gavür yapmış diyecek değiliz ya." dediğinizi duyar gibiyim. Öyle ya pek alışkın değiliz böyle şeylere. Bizler teknoloji üreten, bunları satan bir toplum değiliz. Ama tüketmekte üstümüze yoktur. Kullandığımız teknolojik oyuncaklara ayrı ayrı görevler yükler, onlardan kişiliğimizde bulamadığımız veya olupta bizim bilmediğimiz değerleri bize katmasını, bizi etrafımızdaki kişilerden farklı kılmasını isteriz. Sırf birilerinden aşağı kalmamak için birşeyler alıp dururuz.

Yaklaşık 1 ay önce kayınbiraderimin CD' lerini inceliyorumdum, gözüme dini bilgileri içeren bir program CD' si ilişti. CD' nin kutusunu bulup detaylarını inceledim. Yapanların ellerine sağlık, içinde yok yoktu. Birçok şeyi yarım yamalak bilen bir milletiz, buna maalesef dinimiz de dahil. Hep başkalarından dinleriz onu, oysa o kadar çok kaynak varki etrafımızda. Bu da bunlardan biriydi. Hemen bir kopya çıkardım kendime. Oturdum hemen bilgisayarın başına.

O da ne..!! Kurulum esnasında bir uyarı yazısı gözüme ilişti. "Eğer kullandığım CD kopya ise bunun hesabını ahirette ALLAH'a vermeyi kabul ediyorum." Cevabınız evetse kurulum devam ediyor, hayırsa kurulum sonlanıyor.İşte budur : )) Teknolojide gelinebilecek son nokta, işi MEVLA' ya havale etmek. Yapacak birşey de yok ki, gidip mahallenin imamından crack bulacak halimiz yok ya:)) Çok zekice, bu tür bir materyali bilgisayarına kuracak bir kimsede olmasını düşündüğü değerleri kullanarak ilgili programcı çok basit bir kopya koruma mekanizması oluşturmuş, bir o kadar da etkili,valla helal olsun. Direkt kopya CD' yi sürücüden çıkardım ve orjinalini internetten sipariş ettim.

Tamam da herkesin hayat görüşü ve değerleri farklı olabilir. Doğrudur, ancak bazı değerler vardır ki herkes de olmalıdır. Bunun başında da emeğe saygı gelir. Emeğe saygı doğaldır ki "Helal olsun adamlara, ne güzel yapmışlar.." demekle olmuyor. Üreten her kimseye emeğinin karşılığını vermek, herkesin yapamadığı şeyleri yapabilen bu özel insanların ve bu güzel ürünlerin sayısını arttıracaktır. Bu yazılımcılar için de geçerlidir, sanatçılar için de. Yıllar önce yaşadığım enterasan bir olayı sizinle paylaşmak istiyorum. Fırıncı olan komşumuza bir bilgisayar toparladım. Sonra da fırının işlerini takip edecek bilgisayar programını buldum. Sağolsun bir abimiz emek verip yapmış. Fırıncı abimiz ve programcı abimiz telefonda pazarlığa başladılar. Sonra fırıncı abimiz konuşmanın bir yerinde bombayı patlattı:" Ya bırak kardeşim, bilgisayarın iki tuşuna basmışsın, 50 milyon lira para istiyorsun..???" Acaba bugün ulaşılan medeniyet seviyesine kaç tuşa basılarak erişilmiştir, keşke bu kadar basit olsaydı. Hala bilginin gücünü, önemini ve üretmenin ne kadar zor birşey olduğunu tam anlayamamışız. Yıllar önce bilgimizle dünyaya hükmettik, şimdi ise edenleri sadece izleyebiliyoruz.

Ancak madalyonun bir de diğer tarafı da var. O da bu tür yazılımların Türkiye' deki satış bedelleri. Yurdum insanının alım gücü bir Alman, bir İngiliz veya Amerikalı ile aynı değil ki. Bu yazılımların aynı parayla burada da satılması biraz garip. Şu an birçoğunuzun bilgisayarında toplam değeri binlerce doları bulan programlar olabilir. Bunları bizler parasını vererek almaya kalksak kaçımızın bu işe parası yeter. Burada da yazılım üreten firmaların ülke koşullarına göre ücret politikası güdüp, orjinal kullanımı özendirmesi kaçınılmaz olmaktadır. Kimsenin yakın fiyatlar sözkonusu olduğunda orjinali değil de kopyasını kullanacağınız zannetmiyorum.

Hoşcakalın, Orjinal Kalın...:))

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..