Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Aralık '07

 
Kategori
Tarih
 

Türklerin Anadoluya ğirişinde Diyarbakır

Türklerin Anadoluya ğirişinde Diyarbakır
 

Yıl 1071...........

Alpaslan, Komutanı Afşin Beyle beraber Anadoluya girme hesaplarında ama destek bulmaları gerekiyor, Halep'e kadar gidip islam ordularından ve Türk Atabeylerinden yardım istemiş ama kimse yardım konusunda yanaşmamış, ardından Diyarbakır'a gelip Diyarbakır Hükümdarı Nizam-ı Devle (Mesut Devlenin oğlu) ile görüşüp yardım talebinde bulunuyor, Nizam-ı Devle Alpaslana 14 bin Süvari, 14 bin tedek at, para ve erzak yardımında bulunmakla beraber Çemişgezekten Ercişe kadar olan Kürt Beylerininde Alpaslanın yanında olacağı sözü veriliyor. Alpaslan gerekli yardımları sağladıktan sonra islam ordularıma muharebenin 26 Ağustos 1071 Cuma günü yapılacağını haberdar ederek, müslümanların kendilerine dua etmesini istemiş.... Alpaslan 26 Ağustos Cuma günü namazdan sonra dualarla zırhının üzerine kefenini sararak muharebeye başlayıp, Romen Diojeni mağlup edip esir almış.

Daha sonra Alpaslan Romen Diojene

-Sen Beni esir alsaydın ne yapardın, diye sormuş.

- Seni öldürürdüm, diye cevap almış.

Alpaslan (izzet- ikramla)

-Ben seni serbest bırakıyorum, diyerek Romen Diojeni azad etmiş.

Daha sonra istanbula sığınan Romen Diojen kendi imparatorluğu tarafından öldürülmüş..

 
Toplam blog
: 29
: 7275
Kayıt tarihi
: 18.08.07
 
 

1972 Diyarbakır, üniversite terk, 13 yıldır basın-yayınla uğraş vermekteyim. Haber kökenli olup, pro..