Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '12

 
Kategori
Gezi - Tatil
Okunma Sayısı
391
 

Türklerin ayak izlerini takip ettim...

Türklerin ayak izlerini takip ettim...
 

İPEK YOLU

Nasıl her mümin “hac farizasını” yerine getirmeli diyorsak, ben de Bosna’dan-Uygur’a, Kırım’dan-Mağrib’e her Türk gezgini “Türk’ün ayak izlerini takip etmeli” diyorum.

Ancak burada “Türk” kelimesini kullanırken ne kafatasının, ne ayak parmaklarının şekli, ne de göz rengi beni ilgilendiriyor. Türkiye Cumhuriyeti üzerinde yaşayan her bir vatandaşımızı kastediyorum.

Ben gezdim. Çok değil, bu gezi topu topu 35, 40 ülke yapar :) Baştanbaşa Balkanlar turu ile en az 6 ülkeyi devirirsiniz. Bir o kadar da İpek Yolu turu. Eh,  “Türk’ün ayak izleri” turumuzun üçte biri bitti.

Peki, gezip de ne göreceğiz? derseniz,

Elbette gezdiğimiz her yeni ülkeden alınan keyfi bu ülkelerde de alacağız. Ancak buralarda, dünyada Türklerden başka hiçbir millete nasip olmayan onlarca kültürde yoğrulmuşluğun hazzını yaşayacaksınız. Aynı atasözünün Arnavutlukta ve, Uygur’da kullanıldığını, Aynı aşın Tataristan’da ve Bulgaristan’da piştiğini, Uygur'da Taş fırından çıkan böreğin “bürek” olarak Üsküp’e kadar ulaştığını görünce, Nasrettin Hoca’ya Akşehir’de, Taşkent’te de rastlayınca “bi dakka yaa” diyorsunuz.   

Nargilenizi Tophaneden, Nil sahilinde ki cafe’ye, Makedonya’dan Türkmenistan’a tüttürebilir, Nazar değmesin diye hemen her yerde yakanıza boncuk takabilir, maşallah diyerek tahtaya vurabilirsiniz. Ama ardından “mucuk” diye kulağınızı bir tek Anadolu’da çekersiniz. Yemek sonrası baklavanızı Yunanistan’da da, İran’da da tadabilir, Helva ya da Halva’nızı üstüne limon sıkarak yiyebilirsiniz. Her ne kadar aşağıda “arak”, yanıbaşımızda “uzo”, biraz ötede “anis” dense de, bu coğrafyaların “at sütü" Kımız'dan sonra ki kralı “aslan sütü”  Rakı’dır. Bir Boşnak ile bir Kırgız, aynı heyecanla tavlaya eline tükürerek zarları atarken, bir elinde tespih, diğerinde ufak fincanda aynı tip cezveden çıkma kahvelerini yudumlarlar, ama bir Anadolu’da bir de Yunan da fincanı terse kapatırlar. Yolculuğa çıkanın ardından su dökmek Azerbaycan’da da, İran’da da adettendir. Gece tırnak kesmek uğursuzluk, at nalı ve boncuk uğurdur.

Yine bu tüm bu coğrafya’da hiçbir restoranda yabancılık çekmez, illa birkaç tanış menü’ye rastlarsınız. Çarşılarında onların dillerini bilmesek de,  kendinizi biraz el-kol biraz mimik ve illa ki ortak kelimelerle Beşiktaş pazarındaymışcasına rahat hissedersiniz.   

Bu coğrafyada, Türklerin “Ergenekon”dan geldiklerine delalet edilen bölgeden yani Özbekistan’dan izlenimlerimle başlayacağım. Daha sonra Kırgızistan, Tataristan, Türkmenistan, Azerbaycan ve Uygur Özerk bölgesi ile “İPEK YOLU” turumuzu sonlandıracağım.

Bir sonra ki yazım Özbekistan…

Sevgilerimle 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Eyvallah sevgili kardeşim, oralara gidemesekte (Gitmeyi de çok isterim, özellikle Ötüken'e), sayende bir tur atmış gibi olduk. Teşekkürler. Sevgi ve selamlarımla...

S Zobu 
 18.10.2012 12:04
Cevap :
sen de sağol kardeşim  18.10.2012 15:15
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 276
Toplam yorum
: 166
Toplam mesaj
: 49
Ort. okunma sayısı
: 4383
Kayıt tarihi
: 23.01.07
 
 

Kayseri doğumlu, 1977'den beri Sektörde (Otel, Çarşı, Yurtdışı Acente, Profesyonel Turist Rehberi..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster