Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ocak '07

 
Kategori
Haber
Okunma Sayısı
666
 

Türklüğü aşağılamak

Türklüğü aşağılamak
 

Hrant Dink cinayet' inden sonra ülkemizde öyle garip gelişmeler yaşanmaya başladı ki, insanın rahatsız olmamasına imkan yok. . .

Kimi “Hepimiz Hrant Dink'iz”, “Hepimiz Ermeniyiz” dediler ve eleştirildiler, onlar da bu sözü eleştirenlere kızdılar. Karşılıklı bir reaksiyon yaşandı. . O sözü söyleyen çoğu insanın tamamen hümanist duygularla o sözleri söylediklerini biliyorum; ama bence yine de söylenmemeliydi, neden söylenmemeliydi, birincisi, o gün orada olan bazı gruplar, provakasyon amaçlı oradaydılar. Ve devlet'imize ve milletimize olan kinlerini ortaya döktüler, olayı başka taraflara çekmeye çalıştılar. Eminim ki oradan ayrılan bazı gruplar Şanlıurfa’da düzenlenen ve terörist başı öcalan’ın posterlerinin açıldığı “Türkiye’nin iç barışa ihtiyacı var” konulu mitinge katıldılar. En azından o grubun ekmeğine yağ sürmemek adına böyle bir söz kullanılmamalıydı. İkincisi, neden herkes "Hepimiz Ermeniyiz" diyor ki? Hrant Dink, zaten Türk değil mi? Böyle bir sözle kendi içinizde çelişkiye düşmüyor musunuz? “Hepimiz Hrant’ız” sözü duyguları ifade etmek için yeterliydi.


Rahatsız olduğum diğer bir konu ise Trabzon. . . Basın'ımız böyle olayları çok sever, bir yerde bir şey oldu mu, artık haftalarca ekranlarda, gazetelerde aynı şeyler konuşulur da konuşulur, sakız gibi uzadıkça uzar, konu dallanıp budaklanır ve asıl konu unutulur, başka şeyler konuşulmaya başlar. . . Trabzon konusu da böyle olmaya başladı, çok konuşuldu, çok eleştiri yapıldı Trabzon hakkında, üst üste 2-3 olay oldu diye, çete var diye bir anda "Trabzon için özel önlemler alınmalı" "Sıkıyönetim uygulanmalı" sözleri söylenmeye başlandı. . . El insaf!!! bu yapılanlarla yaratılan Trabzon imajının, Dünya' da yaratılan Türk imajından farkı ne? Biz değilmiydik Dünya karşısında Türkiye'nin imajından rahatsız olan, bazı kötü olaylar yüzünden Türk insanı ve Türkiye hakkında yapılan önyargılardan rahatsız olan, bunu kabul edemeyen biz değilmiydik. . . eee Trabzon' a yapılanların bundan farkı ne? Trabzon' da herkes mi çete, herkes mi örgüt? Trabzon'da bunlardan rahatsız olan insanlar yok mu? Bugün Trabzon’da oldu yarın başka yerlerde olabilir. . . Daha önce ki yazımda yazdım, Türkiye'de binlerce, milyonlarca Polat Alemdar olmak isteyen işsiz, eğitimsiz genç var, 2-3 olay oldu diye, Trabzon' a yapılanlar reva mı?

Bazıları da fırsattan istifade, cinayet'in sorumlusu olarak Devlet Organlarını buldular. . AB, İnsan Hakları, Demokratikleştirme paketleriyle yasalarımız iyice budandı, özgürlük özgürlük diye diye polisimizin elinden yetkiler alındı. Polis, üniforması dışında, vatandaştan farksız konuma getirildi, sonra da polis'e sen bizleri neden korumuyorsun denmeye başlandı. Hrant Dink'e koruma verilmedi diye Devlet'i eleştirenler, hiç merak etmeyin, koruma verilseydi, bunu en çok eleştiren kişiler olacaktı. Bundan da adım gibi eminim. . .

Asıl suçlu ise TCK'nın 301. Madde'si bulundu. . . O kadar konuşuldu, o kadar yorumlar yapıldı ki bu konuda merak ettim baktım bende. . Ey Türk Vatandaşı! beğenilmeyen Madde'ye bakar mısınız?

MADDE 301. - (1) Türklüğü, Cumhuriyeti veya Türkiye Büyük Millet Meclisini alenen aşağılayan kişi, altı aydan üç yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.

(2) Türkiye Cumhuriyeti Hükûmetini, Devletin yargı organlarını, askerî veya emniyet teşkilatını alenen aşağılayan kişi, altı aydan iki yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.

(3) Türklüğü aşağılamanın yabancı bir ülkede bir Türk vatandaşı tarafından işlenmesi hâlinde, verilecek ceza üçte bir oranında artırılır.

(4) Eleştiri amacıyla yapılan düşünce açıklamaları suç oluşturmaz.

Bu konu da yorum bile yazamıyorum, alenen aşağılamak deniliyor? Yahu aşağılamak, başlı başına kötü bir şey değil mi? Bugün İnsan Hakları diye, insan'ın bile aşağılanmasını (ki normeli budur) istemeyen özgürlük savunucuları, Türklüğü, Cumhuriyeti, Devleti, Askeri, TBMM' yi alenen aşağılamak istiyorlar. . .

Siz, Türklüğü aşağılamak isteye durun, ben yazımı Fransız yazar, şair ve devlet adamı Lamartine'nin Türkler için söylediği sözle bitireyim: " Irk ve millet olarak Türkler, bence geniş imparatorluklar içinde yaşayan kavimlerin en asili ve başta gelenidir. Dini, sosyal ve örfi faziletleri, tarafsız kimseler için birer takdir ve hayranlık kaynağıdır". . . .

O çok beğenilen Batı, bizden elini eteğini çekseydi, aramıza girip sağ-sol diye bizleri birbirimize kıydırtmasa, aramızdan da işbirlikçiler çıkmasaydı, daha bir kenetlenseydik takdir ve hayranlığımız artarak devam ediyor olmayacak mıydı?

Resim:www. milliyet. com. tr'den alınmıştır.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

güzel yazı yazmışsınız ve yerinde tespitleriniz olmuş yazılarınızın devam etmesi dileğiyle kalın sağlıcakla

İbrahim Eşkiler 
 16.02.2007 16:48
Cevap :
Teşekkür ederim İbrahim Bey.  16.02.2007 18:23
 

Ermeni asıllı gazeteci Hrant Dink her şeyden önce insandı katledi, lanetliyorum. Ama nedir bu Hepimiz ermeniyiz slagonu onu anlamış değilim. Hrant Dinkin youtube dan bir söyleşisini indirip dinledim ve şunu söylüyordu: "Ben ermeni Türkü değilim yok böyle bir şey. Ben Türküm ermeni asıllı Türk" ve bunu söylerkende yüzünde gurur ifadesi vardı. Ayrıca "Ben bu yazımda türkleri değil ermeni diasporasını eleştiriyorum Türk kanı zehirli değil." dedi ama kimse anlamadı. Anlamak istemedi. Gelişmemiş yoz kafalara hedef gösterildi. Arkadaşlar ne olursanız olun. Etnik kökeniniz, mezhebiniz ne olursa olsun. Ulu önder Mustafa Kemal ATATÜRK "NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE" derken. Eğer Türkiye Cumhuriyetinde yaşıyorsanız Türksünüzdür. demek istemiştir. Evet bu ülkede yaşıyorsanız bu ülkenin kimliğini taşıyorsanız Türksünüzdür bundan alınan veya utanan varsa başka ülke arasın.

cemkesici 
 05.02.2007 0:42
Cevap :
Hepimiz Ermeniyiz sözü,özünde saçma bir söz,bu sözü söyleyenler esasında Hrant Dink'in Türk olduğunu kabullenmemiş oluyorlar,böyle saçma bir şey olabilir mi,Hrant Dink Ermeni olduğu için öldürülmedi,yazmış olduğu yazı dolayısıyla öldürüldü,o yazı da zehirli türk kanı imasında bulundu veya bulunmadı;ama bu sözü söylediği için öldürüldü,ermeni olduğu için değil.Yorumunuz için teşekkür ederim...  05.02.2007 16:07
 

Ben de tek başımayım sanmıştım! Demek şu 301 olayında benimle aynı fikirde olanlar da varmış. Bir de, elin Fransızı ne de güzel anlatmış Türklüğün gurur verici asaletini, biz hala "Ermeniyiz" diye sloganlar atıyoruz. Her şeyin değerini, kaybedince anlamak gibi bir alışkanlığımız var ya, bu "tam bağımsızlık" konusunda böyle olmaz inşallah.

OynamıYorum 
 01.02.2007 17:16
Cevap :
Yazdıklarımı anladığınız için teşekkür ederim...301.madde'yi açtım ve aynen yazdım...Ahmet Yılmaz Bey'in de dediği gibi Madde mi yanlış,biz mi yanlış anlıyoruz,madde'nin,bizim anlamadığımız anlaşılmayan bir tarafı mı var onu anlamadım? Yorumunuz ve katkınız için tekrar teşekkür ederim.  01.02.2007 23:30
 

sadece katılıyorum. Herşeyi söylemişsiniz zaten.

pınar chan 
 01.02.2007 13:41
Cevap :
Teşekkür ederim Pınar...  01.02.2007 23:21
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 18
Toplam yorum
: 33
Toplam mesaj
: 8
Ort. okunma sayısı
: 1174
Kayıt tarihi
: 26.09.06
 
 

Bu zamana kadar toplumda, televizyonlarda gördüklerime, gazetede okuduklarıma hep tepki duyar ve bu ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster