Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mart '12

 
Kategori
Deneme
 

Türklük ve Ahlak

Türklük ve Ahlak
 

Türk, sadece ırkı esas alan bir birlikteliğe işaret etmez. Dinde, dilde, estetikte ve ahlakta gönül birliğine sahip olan herkes Türk’tür. Ahlak ise, inançlardan hareket eden bir ilişkiler ağıdır. Öncelikli olarak kişinin kendisiyle olan mahremane bir ilişkidir ahlak. Kendini bilendir ahlaklı Türk. Hemen ardından Kişinin ötekiyle olan ilişkisi gelir ki, bu maşeri boyuttur. Öteki sadece insanı anlatmaz. Ötekinden maksat canlı veya cansız algılansın bütün var olanlardır. Buna Tanrı da dâhildir. Türkün ahlakında İslam, olmazsa olmazlar arasındadır. İslam’ın önerdikleriyle Türklüğün öteden beri benimsedikleri duyuş ve düşünüşler arasında özdeşlik vardır.

Ahlaklı Türk, bütün varlığı emanet olarak kabul eder. Emanet, güvenirliği gerektirir. Eminlik esastır. Emanete hıyanet, en büyük ahlaksızlıktır. Emaneti veren Tanrı’dır. Emanet edilense bugün yüksek değerleri haiz insan kavramına eşdeğer olan Türk evladıdır. Ben hem bana hem de sana emanetim. Kendimden sorumluyum. Senden sorumluyum. Cihandan sorumluyum. Türk cihan hâkimiyeti mefkûresi, emanetin korunması ve hakkın teslimidir.

Ahlaklı Türk, hak talep eden değil, hakkı teslim edendir. Hak talebi, zulmün, eşitsizliğin, adaletsizliğin; dolayısıyla haksızlığın kol gezdiği bir ortamda açığa çıkar. Oysa Türk hakkın teminatıdır. Hak edene hakkını eliyle teslim edendir ahlaklı Türk. Hakkın teslimi, doğruluğu, dürüstlüğü, güvenirliği, edebi ve nezaketi gerektirir.

Ahlaklığın ölçüsü, nasıl olduğunu söylemen değil, nasıl göründüğündür. “Ben şöyleyim, böyleyim ya da söylenildiği gibi değilim” savunmaları geçerli değildir. İçi-dışı bir olan ahlaklı Türk’ün kim olduğu, nasıl bilindiği önemlidir. Eğer hakkımızda olumsuz söylemler, iftiralar, karalamalar varsa, öncelikli olarak kendini gözden geçirmelidir. Börkünü önüne koyup düşünmeli söylenenleri kulak ardı etmemelidir. Yanlışlar varsa, onları düzeltmekten korkmamalıdır. Ahlaklı Türk, yanlıştan dönme cesaretine sahip olandır. Aynı yanlışa ikinci defa düşmeyendir. Bilmelidir ki, ateşin olmadığı yerden duman çıkmaz. Yine bilmelidir ki, atılan her çamur iz bırakmaz. Ahlaklı Türk, leke tutmayan kumaştır.

Dostunu satmaz ahlaklı Türk. Her koyunun kendi bacağından asıldığını bilir. Ama kendi bacağından asılmanın “benim kimseye zararım yok, kendim ediyorum kendim buluyorum” anlamına gelmediğini bilir. Yapıp ettiklerini emanet çerçevesinde düşünür. Uyarıcıdır. Uyarısı öncelikle Nasreddin Hocacadır. Anlayanadır.

Türk, sabırlıdır. Bardak taşmadan sabrını taşırmaz. Fevri değildir. Us’ludur.

Türkün tarihte ahlak timsali bir ulus olduğunun pek çok yazılı belgesi vardır. Büyük önyargılara sahip olmalarına rağmen, pek çok batılı araştırmacı bunu konuda hem fikirdir. İlginç bir şekilde benzer şeyler yazmaktadırlar.

Bugün bir buhran yaşamaktadır Türk evladı. Geçmişini doğru okuyup, bugünü yeniden kurmalı, kendine düşeni yine kalleşçe değil TürkÇE yerine getirmelidir.

Saygılarımla

S.D.

 
Toplam blog
: 51
: 885
Kayıt tarihi
: 27.02.07
 
 

Ben kimim? Kafa kağıdımdaki beyana göre 1969 tarihinde Burdur - Gölhisar'da, doğumuma şahit ala..