Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Eylül '11

 
Kategori
Müzik
 

Türkmen Kızı şiirim bestelendi

Türkmen Kızı şiirim bestelendi
 

Türkmen Kızı ( Şiir ), Söz: Abdülkadir Güler, Beste: Kaya Pınarses


Sevgili sanatçı dostlarım, insanın kendinden söz etmesi biraz hoş olmuyor. Ama bir söz var ki yeri gelince insan söylemek zorunda kalıyor: "Kel başını kaşımayınca gönlü rahat olmuyor" diye.... İşte benim ki de öyle bir şey. Bugüne kadar birçok şiir yazdım, sanat ve kültür dergilerinde, kitaplarda ve seçkilerde yer aldı.Bunlardan ödül aldıklarım da oldu... Beni iki yönden sevindiren iki olay oldu:

1- Şiirimin biri  “Ağaç Dikin “ Milli Eğitim Bakanlığı'nın onayı ile, 1996'dan beri Ankara Koza Yayınları arasında çıkan  İlköğretim Sınıf 4.Türkçe kitaplarında yer aldı. ( İlköğretim Türkçe IV. Sınıf, sayfa: 63 – 64. )'te...Bizzat ders kitaplarında, Orhan Veli, Ömer Seyfettin, Mehmet Akif,Behçet  Kemal Çağlar gibi yazar veşairlerle  yan yana gelmek  ne güzel....Bu insanı bir yerde mutlu etmiyor mu?

2- Bugüne kadar birkaç şiirlerimden dolayı  aldığım ödüllerin dışında  birkaçının bestelenmesi beni daha çok sevindiriyor elbette... Örneğin  İzmir’den müzik  öğretmeni ve bestekar Işıltan Uşaklıgil, Bursa’dan yine  müzik öğretmeni Şaziye Çelikler ve en son asker şairlerimizden İstanbul’dan şair ve bestekâr Kaya Pınarses tarafından benim TÜRKMEN  KIZI isimli  şiirimi kürdi Hicazkâr makamında bestelediler. Burada hepsine sonsuz teşekkürlerimi sunuyor ve bu güzelim Türkmen Kızı şiirimi notalarıyla birlikte bir kez daha burada sizlerle paylaşmak istiyorum. Darısı dostlar başına olsun diyorum. Burada  değerli  beskarlarımıza ayrı ayrı  teşekkürlerimi sunuyor, adı geçen "Türkmen Kızı "  isimli şiirimi sunuyorum:

Türkmen Kızı

Çadırlarda, obalarda

Yaylalarda, ovalarda

Taş yapılı odalarda

Gördüm seni Türkmen kızı

***

Tarihlere geçmiş adın

Harpte erkek, evde kadın

Koca yurdu sarmış yâdın

Gördüm seni Türkmen kızı

***

Bin bir renkli halılarda

Çam kokulu yalılarda

Ne yazık ki çalılarda

 Gördüm seni Türkmen kızı

***

Nakış nakış çinilerde

Nar tanesi sinilerde

Ağıt ağıt ninnilerde

Gördüm seni Türkmen kızı

***

Söz: Abdülkadir Güler

Beste:  Kaya Pınarses

Usulü: Düyek,

Kürdi Hicazkâr şarkı

Süre: 4’10.

Kaynak:

1- Yaz Güneşi Bengisu  ( şiirler ) Abdülkadir Güler, Söke 2004

2- Türk Edebiyatı Dergisi, Ekim, İstanbul,1972

3- Çağrı Dergisi, Mayıs 2001- Ankara.

4- Türkmen Bohçası, Sayı: 9, Ocak - Şubat 2008. İstanbul  

5-  Hayalim Güçlüydü ( Deneme, şiir, öykü ) Şaziye Çelikler- 2009-Salihli

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..