Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Temmuz '09

 
Kategori
Şiir
 

Türkmen kızı

Çadırlarda, obalarda
Yaylalarda, ovalarda
Taş yapılı odalarda
Gördüm seni Türkmen kız

Dağmalı kaşıklarda
Saz ozanı âşıklarda
Çiçek çiçek saksılarda
Gördüm seni Türkmen kızı

Tarihlere geçmiş adın
Harpte erkek, evde kadın
Koca yurdu sarmış yâdın
Gördüm seni Türkmen kızı

Bin bir renkli halılarda
Çam kokulu yalılarda
Ne yazık ki çalılarda
ördüm seni Türkmen kızı

Nakış nakış çinilerde
Nar tanesi sinilerde
Ağıt ağıt ninnilerde
Gördüm seni Türkmen kızı

Türkmen kızının sazı var
Aslı kadar bir nazı var
Şu dünyada pek azı var
Gördüm seni Türkmen kızı

Abdülkadir GÜLER

( Bu şiir emekli öğretmen ve halk şairi Şaziye Çelikler tarafından bestelenmiştir.
Hayâlım Güçlüydü, Deneme, Öykü, Şiir- Ay Yayınları –Salihli–2009 )

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..