Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ekim '09

 
Kategori
Şiir
 

Türkmen kızı

Türkmen kızı
 

Çadırlarda, obalarda

Yaylalarda, ovalarda

Taş yapılı odalarda

Gördüm seni Türkmen Kızı

Dağlamalı kaşıklarda

Saz ozanı Aşıklarda

Çiçek çiçek saksılarda

Gördüm seni Türkmen Kızı

Tarihlere geçmiş adın

Harbte erkek, evde kadın

Koca yurdu sarmış yadın

Gördüm seni Türkmen Kızı

Binbir renkli halılarda

Çam kokulu yalılarda

Ne yazık ki çalılarda

Gördüm seni Türkmen Kızı

Nakış nakış çinilerde

Nar tanesi sinilerde

Ağıt ağıt ninnilerde

Gördüm seni Türkmen Kızı

Türkmen kızının sazı var

Aslı kadar bir nazı var

Şu cihanda pek azı var

Gördüm seni Türkmen Kızı ( * )

Abdülkadir GÜLER

Dicle Köprüsü / Şiirler Çaba Yayınları 1970 / Ankara

( * ) Bu şiir Bursa'dan Emekli Müzik Öğretmeni ve Halk Ozanı Şaziye ÇELİKLER

tarafından Türkü dalında bestelemiştir.

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..