Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '16

 
Kategori
Şiir
 

Türkmen kızı

Türkmen kızı
 

Çadırlarda, obalarda

Yaylalarda, ovalarda

Taş yapılı odalarda

Gördüm seni Türkmen kızı

***

Dağlamalı kaşıklarda

Saz ozanı âşıklarda

Çiçek çiçek saksılarda

Gördüm seni Türkmen kızı

***

Tarihlere geçmiş adın

Harpte erkek, evde kadın

Koca yurdu sarmış yâdın

Gördüm seni Türkmen kızı

***

Bin bir renkli halılarda

Çam kokulu yalılarda

Ne yazık ki çalılarda

Gördüm seni Türkmen kızı

***

Türkmen kızının sazı var

Aslı kadar bir nazı var

Şu dünyada pek azı var

Gördüm seni Türkmen kızı. 

 

Abdülkadir GÜLER

Dicle Köprüsü ( Şiirler ) Ankara 1970

------------------------------------

Not: Bu şiir, halk şairi, emekli öğretmen Şaziye Çelikler ve bestekar Kaya Pınarses tarafından  ayrı ayrı bestelemişlerdir. Her iki bestekarıma da teşekkürlerimi sunuyorum. A.GÜLER.

 

 

 

 

 

                    

     

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..