Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ocak '16

 
Kategori
Dünya
 

Türkmenler için toplanan yardım ne oldu?

Türkmenler için toplanan yardım ne oldu?
 

yenicaggazetesi.com.tr'den...


Yüz yıldır hatırlamadığımız Türkmenleri, Rus uçağının düşürülmesiyle birden hatırlayıvermiştik.

Bu hatırlama elbette çok hayırlı, çok faydalı bir hatırlamaydı…

Onların hangi şartlarda yaşamakta olduğunu, hangi şartlarda mücadele ettiklerini gördük…

Tabii hemen insanî, bilhassa kardeşlik duygularımız kabardı…

Ülke çapında yardım kampanyaları başladı…

Tırlar dolusu yiyecek, giyecek toplandı…

Tır konvoyları törenlerle, dualarla Türkmenlere uğurlandı…

Hepsi güzel, hepsi fevkalade…

Amma velâkin bu tırlar dolusu yardım Türkmen kardeşlerimize ulaştı mı?

Ulaştığını duyan, gören var mı?

Ne yazık ki ulaştığına dair bir haber duyamadık, görmedik…

Peki, o kadar tır dolusu yiyecek, bilhassa giyecek ne oldu?

Ne olduğunu, Pazar (3 Ocak) gününün Yeniçağ’ı söylüyor…

Gazete, “Türkmenlere yardım skandala dönüştü” başlığı altında şu bilgileri veriyor:

Yurdun dört bir yanından Türkmenler için toplanan gıda ve giyim eşyaları, Yayladağı’nda heba edildi

Stadyum kenarında biriktirilen ve aylarca üzeri açık bir şekilde bekletilen yardım malzemeleri kullanılmaz hale gelince çöpe atıldı. Yenileri ise ilçedeki tuhafiye dükkânlarında 5-10 TL’ye satışa çıktı.”

Buyurun bakalım!

x   x   x

YAZMAK İÇİN İKİ GÜN BEKLEDİM

Acaba, bu haberlere bir yalanlama, bir düzeltme gelir mi diye iki gün bekledim.

Ne bir düzeltme, ne bir yalanlama var… Olmadığı gibi Pazartesi günkü Yeniçağ’da, Türkmenlerle ilgili, bir gün önceki haberi teyit eden yeni bir haber var. Şöyle: “Kerkük Vakfı Sözcüsü Prof. Dr. Mahir Nakip, ‘Bayır-Bucak Türkmenleri, sadece Esad’ın güçleri, Rusya ile değil çetin kış şartlarıyla da mücadele ediyor. Türkmenlerin kışlık kıyafetlere ihtiyacı var’ dedi” (04 Ocak 2016)

Vaziyet çok acı…

Bir yanda, tırlar dolusu malzeme heba ve israf olurken, öte yanda, kendileri için tırlar dolusu malzeme toplanan Türkmenler “çetin kış şartlarıyla mücadele ediyor, kışlık kıyafet bekliyor”.

Bu şartlarda, kim, bir daha güvenir de yardım kampanyalarına katılır?

Aklıma takılan bir başka sual de; Türkmenler nerede?

Büyük bölümünün Suriye’den Hatay’a göçtüğü bildirilen Türkmenlerle ilgili neden hiç haber yok?

Neredeler? Ne yapıyorlar? Çocuklar okula gidiyor mu? Barınma, sağlık durumları nasıl?

 
Toplam blog
: 1412
: 1241
Kayıt tarihi
: 04.06.10
 
 

Ücret karşılığı hiçbir yerde çalışmıyorum. Sandıklı'da doğdum. Kuleli Askerî Lisesi, Kara Harp Okul..