Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '08

 
Kategori
Deneme
 

Türkü terbiyesi...

Türkü  terbiyesi...
 

Beni "türküler" terbiye etti...

Terbiye sözcüğünü en geniş anlamıyla kullanıyorum üstelik... Yani bütünüyle "yetiştirme" anlamında...

Beni türkülerimiz yetiştirdi...

Rahmetli Babaannemin daha çocukluğumda öğrettiği türkülerle başladım.

Avrupa'ya işçi olarak giden, rahmetli babamın Belçıka'dan getirdiği Loewe-Opta marka küçük radyo ile Türkü dünyam genişledi.

Bugün, bunca yıllık "eğitimci" lik hayatından sonra, Türkülerimizin insanımızın eğitiminde ne denli önemli bir görev icra ettiğini daha iyi anlıyorum.

Türk'ün "terbiyecisi" türküdür gerçekten de...


Sadece türkülerimizin oluşturduğu müfredat programlarıyla gençlerimizi eğitmeye kalksaydık, bugünkünden daha iyi sonuç alırdık, hiç şüphem yok..

Türküler Anadolu insanının "ağıtı" dır..

Türküler Anadolu insanın "ruhu"dur...

Türküler Anadolu insanın "kültürü" dür.

Türküler Anadolu'nun "tarihi" dir.

Türkü'nün terbiyesinden geçmemiş insan "ham" dır. Bu topraklara, bu topraklarda yoğrulmuş tarihe ve bu toprakların yaşama tarzına yabancıdır.

Destanlarımızın, halk hikayelerimizin kahramanları iki konuda marifetlidir; kılıç ve saz...

"Yiğit"ler sadece iyi kılıç kullananlar değil, aynı zamanda iyi çalıp iyi söyleyenlerdir.

Biri "bilek", biri "yürek"tir çünkü..

Yüreksiz bilek, ya zalim olur, ya hain...

Oysa bize ne zalimlik, ne hainlik yakışır...

Bir şey yapmalıyız... Sadece çocuklarımız, gençlerimiz için bir "türkü eğitim seferberliği" başlatmakla kalmamalı; politikacılarımızı, yöneticilerimizi de "türkü eğitimi"nden geçirmeliyiz.

Türkü'den anlamayan Türk'ten de anlamaz zira... Bizi anlamayanlar, bize yakın da olmazlar... Bize yakın olmayanların, bize hizmet etmeyeceği de açıktır...

Dokuz çocuğunun beşini seferberliklerin yoksullukları içerisinde kaybetmiş, yüreği yanık Babaanem...!

Uzun kış gecelerinde anlattığın hikayelerindeki kahramanların ağzından söylediğin türkülerinle, ruhumu yoğuran Anacığım...!

Sevdiğin eller kaptıran aptal Kerem'in türküleriyle aşkı ve sevdayı benliğime işleyen Babacığım...!

Bugün sizler yoksunuz bu fani dünyada ama sesiniz bende yaşıyor...

Ve şunu açık kalplilikle itiraf ediyorum ki; beni sizler yetiştirdiniz... Okuduğum bunca okul ve sayısız kitap değil...!

 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..