Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Nisan '13

 
Kategori
Kültürler
 

Türkü ve türkülerimiz

Konuk yazar: Şennur Köseli :

Geçmiş bloglarımızda " Türkü veTüklülerimiz"  konusunda birkaç yazım yaymlanmıştı. Hatta türkülerimiz konuzsunda Fethiye'de 4. Uluslararası Türk Kültürü Kurultayında bu konuda bir  bildiriyle zde katılmıştım. Türküler konusunda Milliyet Blogdaşlanrımızdan Şennur Köseli'nin bir yazısı elime ulaştı. Yazıyı çok beğendim. Şiirsel bir duygu ve anlatım teması içinde yazılan bu güzelim  yazıyı sizlerle de burada paylaşmak istiyorum.

Sözü Şennur Köseli'ye bırakıyor ve teşekkürlerimi sunuyorum.

Türküler, türkülerimiz

Ruhumuzun en gizli köşesinde olup bitenleri içimizden geldiği gibi anlatır. Nereden mi aklıma geldi türküler derseniz dostlar, Abdulkadir Güler ağabeyimizin türküler için yazdığı yazıları okuduktan sonra böyle bir yazı yazmak geldi içimden.

Özlemi,

Sevdayı,

Ayrılıkları, kavuşmaları anlatır türkülerimiz.

Gidip dönmeyenleri

Dönüp bulamayanları

Sevinçleri, kederleri anlatır

 Ağıtlar vardır türkülerimizde.

Bizi anlatırlar

Memleket gibidirler,

Buram buram vatan toprağı kokarlar

Töreler vardır türkülerimizde

Bazen törelerin acımasızlığı

Çiçekler açar bazen de türkülerde

Kar,

 Fırtına,

 Boran,

Ölüm vardır

Can yakar bazen

İçini daraltır insanın

Başkaldırır,

Kahramanlıkları çınlatır kulaklarda

Özlediğinizde

Beklediğinizde

Hissedip anlatamadığınızda bir türkü tutturursunuz ya

Türkü yoldur

Türkü çözümdür

Türkü aşktır

''UZUN İNCE BİR YOL’A götürür bazen

''MENDİLİMDE GÜL OYA GÜLMEDİM DOYA DOYA''diye ağlatır

TÜRKÜLER NALARDIR

TÜRKÜLER YARDIR

TÜRKÜLER CANDIR.

Şennur KÖSELİ.

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..