Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '10

 
Kategori
Müzik
 

Türkülerden bir demet

Türkülerden bir demet
 

CD KAPAĞI


Uzaklarda olunca yurtta olan kültürel faaliyetlerden de uzak oluyor ınsan. Yeni bir dolu şarkıcı, türkücü. Alışveriş sırasında yanımda olan yakınlarımın önerileri bana destek. Aydın da bir kitapcıya gidince oradan bri dolu kitap almıştım. Gözüm CD lere takıldı. Hangisini alayım bilemedim. Kardeşim sağolsun FATİH ERKOÇ'un bir CDsini getirdi.

Döneli bir ay oldu ama bir türlü fırsat bulamamıştım dinlemek için. Bu arada aynı CD Ankara'daki arkadaşım tarafından da hediye edildi. Ne kadar şanslıyım. Bir tanesini üniversitedeki öğrencilerime kura çekip vereceğim.

Mart ayının sonuna geldik ama hava durumu öyle değişiyor ki soğuk almamak olanaksız. Bir de alerjiye neden olan çicek tozları rüzgarla savrulup gelince soğuk ve alerji karışımı bir rahatsızlık geçiriyorum bir iki gündür. Bugün dersi tatil edip dinlenmek istedim. Dinlenirken de CDyi dinledim. Yurdumun türkülerini yorumlamış Fatih Erkoç.

Nerelere gitmedim ki türkülerle. Doğudan batıya, güneyden kuzeye...Unuttuğum isimler, hayvanlara takılan isimler "ÇİL HOROZ" vb. "Yeşil başli ördek olsam su içmem gölünüzden." türküsü annemin babasını anımsattı. Seçtiği yaşam biçimi nedeniyle hep dışlanmış ailesi tarafından. İçki içermiş. Bir gün yardıma gereksinme duymuş ama yakınları tekme vururcasına yanıt verince o türküyü mırıldanmış ve ayrılmış. Çocukları dahil kimse nerede olduğunu bilmiyordu. Gözlerim doldu.

"Gurbette oturup derdimi dökecek bir vefalı dostum yok." dizeleri olan türküyü dinlerken yağmur gibi gözyaşı döktüm. Şimdilerde vefalı dost bulmak ne denli olanaklı bilmiyorum ama burada bir vefalı dost değil arkadaş edinmek bile zor . Herkes çok meşgul...Başkasına ayıracak zamanları yok. Hüzünlenip yurdu aradım, kardeşlerimi. KİMSE EVDE YOKTU!

Karacaoğlan'dan derlenen türküler, Yunus'tan "Bana seni gerek seni.." 26 türküden oluşan bir konseri tek başıma hüzünlerek, bazan da gülümseyerek dinledim. Parmaklarımı şıkırdatıp oynamak istediğim türküler de vardı kuşkusuz.

Sağol Fatih Erkoç... Yurt dışında kendimi yurtta gibi hisettim. Unuttuğum bir çok şeyi anımsattın.

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..