Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '11

 
Kategori
Güncel
 

Türküleri değil, silahları susturalım

Türküleri değil, silahları susturalım
 

Ben Çerkezim, Laz’da olabilirdim, Kürt’te ya da Tatar belki de Rus…  

Ben Türkiye’de doğdum ve burada büyüdüm, bu bayrak altında yaşıyorum. Benim atalarım benim bugün özgürce hayatımı yaşamam için Kürt’le, Laz’la, Tatar’la omuz omuza mücadele verdi. Ve ben şimdi alt kimliğimi unutmadan kendi kültürlerimin kaybolmasına izin vermeden yaşıyorum. Kendi kültürümü korumam düğünümde kendi halk danslarımı sergilemem kimi rahatsız ediyor. Çerkez müziklerini dinlemek beni bölücü yapıyor mu? Ben Türk’üm demekten gocunmuyorum. Yabancı biriyle karşılaştığımda ben Türkiyeliyim, Türkiye’de yaşıyorum ama Çerkez’im demiyorum. Çünkü ben Türk’üm. Nesiller önce göçüp geldiğimiz o topraklardan bana miras sadece kültürüm var.  

Ben Buika dinliyorum, Rihanna’yı seviyorum kimi zaman Sting dinlediğimde oluyor…  

Benim İngilizce şarkı söylemem ve dinlemem, İngilizce film izlemem beni bölücü yapar mı? İş dünyasında herkese zorunlu tutulan İngilizce kişilerin manevi duygularını öldürüp, dilini yok ederek bölücülük yapmıyor mu? Niye buna tepki vermiyoruz da sadece Kürt olduğu ve Kürt’çe şarkı söylediği için Aynur Doğan’ı “yuh”luyoruz. Bu yargısız infaz olmuyor mu? Bugün iktidar karşıtı partiler iktidarı anti-demokrat olmakla suçlarken muhalif partiye mensup kişiler neden demokratik düşünemiyor…  

Kadıköy’de ki Beşiktaş İskelesi’nin yanında hemen hemen her gün duran Afrikalılar kendi ülkelerinin müziklerini yapıyor neden onları “yuh”lamıyoruz. Ya şarkı söylerlerken bizi bölerlerse?  

Aynur Doğan’la aynı sahnede gitar çalan adam Türk müydü? Acaba kaybettiğimiz 13 şehidin katilleri kendi istekleriyle mi çıktılar dağa? Kimse onları kışkırtmadı mı?  

Elma ile armudu karıştırmamak lazım birbirine, her Kürtçe şarkıyı söyleyen Kürt olmayabilir, her Kürt’te bölücü olmayabilir.  

Silahları susturmanın yolu bu olmamalı, Türkiye’nin bir mozaik olduğu unutulmamalı. Laz’da , Tatar’da bu mozaiğin bir parçası. Hangi birini bölebiliriz, hangisini yok sayabiliriz. Biz bir bütünüz, bu vatanı beraber kurtardığımız gibi, silahları da ÜLKESİNE SADIK, BU BAYRAK ALTINDA YAŞAMAKTAN MEMNUN OLAN, SİYASETİ-ASKERİ ÇIKARLARINA ALET ETMEYEN Kürtlere birlikte susturabiliriz. Çünkü hepimiz birimiz için…  

 
Toplam blog
: 58
: 1647
Kayıt tarihi
: 13.05.09
 
 

Marmara Üniversitesi Halkla İlişkiler bölümü öğrencisiyim. Okumak, yazmak ve hayata dair yorumlar ya..