Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

mavinin güncesi hanife

http://blog.milliyet.com.tr/bmil

12 Haziran '07

 
Kategori
Müzik
 

Türküleri severim ben

Türküleri severim ben
 

Türküleri severim ben.

Bazen eşlik ederken bir türküye, sesime karışmış gözyaşlarıma engel olamam.

Bazen de gülerim "manda yuva yapmış söğüt dalına" diye.

Bugün, türkü dillendiren analardan ağıtlar geldi kulaklarıma.

Acısını, sevdasını, kızgınlığını, özlemini, sılayı, gurbeti ve daha ne çok yüreğinde barındırdığı gizini türkülerle dile getirenleriz biz.

Türküleri severim ben.

Sarılamayınca sevdiğine...

Özleyip te bekliyorsa yolunu...

Yitirmişse eşini, yavrusunu, yavuklusunu...

Dile getirmek için çektiği acıyı...

Bir türkü tutturmuş söyledikçe yüreğini hafifleten.

"Yarim istanbul'u mesken mi tuttun" diye başlamış yollarını gözlerken, "gördün güzelleri beni unuttun" diye sitemini yollamış, çaresiz.

"Değmen benim gamlı yaslı gönlüme, ben bir selvi boylu yardan ayrıldım" demiş ayrılığın acısını katmış sesine, ulaşsın diye selvi boylu yarine, belki yarin yüreğine...

Alınca sazı eline Aşık Veysel'e gönül gözü türküler...

Tanrı'ya yakarışlarını , dileklerini de türkü eylemiş, bir daha yarin yüzünü görmek yetermiş, özlem bitermiş gibi...

"Tanrı'dan diledim bu kadar dilek aman, aman
O yarin yüzünü bir daha görmek aman aman, bir daha görmek"

Hatırladığım, sevdiğim öyle çok türkü aklımdan geçiyor ki hepsinden biraz yazmak size de hatırlatmak istiyor gönlüm.

Hatta yazım dile gelse her türküyü birlikte söylesek diyorum.

Altın hızma mülayim diye başlasak sarı gelin, Mihriban'la devam etsek, turnalara uçun desek...

Araya bir annenin sesi karışsa , "eledim, beledim asker eyledim, gitti de gelmedi canım buna ne çare" ve hep birlikte o ananın elini tutsak, ortak olsak yiğidinin acısına...

Türküleri severim ben.

Yüreklerin dilidir, anlatır diyemediklerini, bir halayda birleştirir elleri, bir ağıtta acıyı sesle karıştırır rüzgara...

Gönülden gönüle yol olur türküler.

Sevgili Neşet Ertaş ustanın bir türküsü ile de çekiliyorum izninizle, yol almak için gönülden gönüle...

Sinemde gizli yarem var, kimse bilmiyor
Hiçbir tabip yarama merhem olmuyor
Boynu bükük bir garibim çilem dolmuyor
Gönlüm hep seni arıyor neredesin sen

 
Toplam blog
: 19
: 886
Kayıt tarihi
: 17.05.07
 
 

Yaşama ne olursa olsun gülen gözlerle bakmayı seviyorum. Bunu başarmanın ne kadar zor olduğunu bi..