Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Türkülerimiz

Aslında son blog yazımdan sonra sizlere Urfa, Siverek, Diyarbakır hakkında yazmayı düşünüyordum. Oralardan nasıl koparcasına ayrıldığımı; yüreğimin bir parçasını nasıl oralarda bıraktığımı; hatıra alıp hiç çıkarmamak üzere parmağıma taktığım kırmızı gözlü altın yılan yüzüğümü…. Kafamın nasıl karıştığını; kendi geçmişimi inceleme tutkumu;

Kürt, Türk, Zaza, . Arap sorgulamalarımı….Yakışıklı amca oğullarımın beni Urfa’ da nasıl gezdirdiklerini…
Ama geldim ilk gece ateşler içinde yattım; sonraki günlerde ise neyi nasıl yazacağımın içinden çıkamadım.Dün gece ise……

Seviyorum biliyor musunuz her sabah doğan güneş ile başlayan şu hayatımı; benzincime gittiğimde bana soda çay ikram etmelerini; ‘sizi seviyoruz hocam ‘ demelerini…

Seviyorum ateşten al yanakları ile gelen hasta çocuklarıma şifa dağıtıp; yanaklarını ısırmayı ya da kucağıma almayı….

Kıvrılıp evimde film seyretmeyi; ve de yıllar sonra Ülker ‘ ciğimin torunu ile zıp zıplamayı ; ya da gelini Slyvie ile mutfakta oturup kahve içip Diyarbakır’dan getirdiğim pestilleri (bastıkları) yiyip İngilizce sohbet etmeyi…

Ve seviyorum Türk kahvesi yanında nane likörü içmeyi ; tıpkı dün gece sürpriz ikram ettikleri gibi……

Dün gece ; inanılmaz sürpriz gelişen güzel gece….

Ülker’imi aradım ama önce fırça yedim ; torunun uyku saati diye; sonra da kızlar topluluğu ile türkü dinlemeye gideceğini öğrendim. Ve sizce ne yaptım ; tabi ki ben de….

Türkülerimiz;bizi anlatan gerçekten bizi anlatan türkülerimiz….

Neler dile gelmedi ki dün gece: İlk gruptan tabi ki ‘Urfa dağlarında gezer ceylan ‘istendi.

Ondan sonra zaten yöre yöre Türkiye.

Biz biraz geç gittiğimizden ilk grubu çok izleyemedik; sonra çıkan grup ilk davul zurna eşliğinde başlamasın mı türkülerine….
O ilk 10 dakikayı sormayınız bana …

Ondan sonra gelsin bağlama ve ‘Mavi yelek mor düğme’ sonra yine tüm Türkiye…İstenmez mi şimdi ‘ Altın hızma mülayim’ ; gecenin sonuna doğru ‘Odam kireçtir benim’ …..

Sadece dinlesek neyse ; oynamanın halayın bini bin para….

Hele ki benim Siverek Urfa türkülerimde……

Ve şimdi sızlayan vücudum dün geceden hatıradır….

Gece bitti kalktık ama olmaz bu gece anısına bir fotoğrafım olmalı mutlaka ;

Biraz yorgun azıcık bir tek rakının mahmurluğunda…..kırmızı şalım zaten türkü tadında…..

Türkülerimiz ah türkülerimiz;halayımız, hoyratımız; ağıtımız uzun havamız bağrımızdan çıkan bizim tınılarımız;dün gece memleketime dair ne varsa benim için dile getirdiler….

 
Toplam blog
: 106
: 680
Kayıt tarihi
: 17.07.07
 
 

Güneydoğu Anadolu bölgesinin Siverek  ilçesinden çıktım; üstüne Maarif Kolej eğitimi aldım ve tıp..