Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Temmuz '10

 
Kategori
TV Programları
 

Türkünü Böyle Söyleme

Türkünü Böyle Söyleme
 

Dün gece Televizyon izleyicisi, ATV ekranlarında yeni bir programla tanıştı; "Türkünü Söyle". Aslında yeni bir programdan çok eski formatlı programların bir tekrarı olarak nitelendirilebilir. Jüri üyeliklerini başta ünlü saz üstadı Arif Sağ , Ses Sanatçıları Belkıs Akkale ve Zara'nın yanı sıra Televizyon yorumcusu Yüksel Aytuğ’un yaptığı programda Oktay Kaynarca da sunuculuk görevini üstlenmiş. İlk Programdan, alışılagelmiş "Pop Star" vari programlardan çok farklı olmadığı söylesem yanlış olmaz. Anadolu'dan seçilmiş bir grup insan, jürinin ve izleyicilerin önünde marifetlerini sergiliyorlar.

Benim için buraya kadar bir problem yok! Türkiye’de yıllardır gerek pop müzik dalında, gerek alaturka, sanat müziği dalında, gerekse Türk Halk müziği dalında bir çok farklı versiyonla yapıldı bu tarz programlar. Benim aynı zamanda bu tarz programların yapılması konusunda da bir sıkıntım yok. Sonuçları malum ama programın yayında olduğu tarihlerde izleyici, gereğince ilgi gösteriyor bu programlara ve bu durum tarafları memnun etmeye yetiyor. Fakat benim meselem şu kılık kıyafet olayı. Dün gece programı izlerden adeta sinir krizleri geçirdim… Türkü söyleyen bir adamın takım elbise giyme zorunluluğu varmış gibi erkekler üniformaları üstlerinde. Bayanlar ilginç ilginç abiye kıyafetler içinde. TRT Sanatçıları gibi. 20 sene önceki TRT korusu neyse açın bakın bugün de aynı, fark göremeyeceksiniz. Sanki türkü yalnız bu tarz kıyafetlerle icra edilebiliyormuş gibi. Kendim de amatör bir bağlama icracısı olarak bağlama çalarken ya da türkü söylerken takım elbise giyme zorunluluğu hissetmiyorum kendimde. Aranızda kimilerinin “binlerce televizyon izleyicisinin karşısına çıkıyor, böyle giyinmelerinde ne var” dediğinizi duyar gibi oluyorum. Lakin televizyon da insanların karşısına çok daha moda anlayışına sahip kıyafetlerle çıkılabilir. Daha rahat, insanların kendilerini daha iyi ifade edebilecekleri kıyafetlerin binlercesi reyonlarda… Erkek adaylar türkülerden sonra jürinin karşısında iş başvurusuna gelmiş yeni yetme adaylar yahut bir dolu memurun olduğu bir banka şubesinden fırlamışlar gibi… Bayan adaylar çok fena, daha fena… 2. sınıf düğün salonu pozları. Saçlarda modası geçmiş topuzlar, gereğinden fazla makyajlar, uzun uzun yerleri süpüren kıyafetler. İzlerken adeta mide krampları geçirdim bir türkü sever olarak. Bunaldım, gece boyunda ekranın karşısında yıprandım yani. Belkıs Hanımın kıyafetine de bir şeyler söylemek isterdim ama saygımdan ve haddim olmağını düşünerek bir şey dememem gerektiğini düşünüyorum. Ama şunu söyleyebilirim ki başında yemenisi olmaması beni çok memnun etti. Günümüzde o kadar güzel kıyafetler tasarlanıyor ki birçok popüler müzik sanatçısının konserinde örneklerine rastlayabiliyoruz. Türkü söylemek için böyle giyinmeye gerek yok ki. Bence bu giyim tarzı türkü icracısını arabesk-vari bir havaya büründürüyor ki birçok yeni yetişen gencin kafasında sırf bu kıyafet tarzı yüzünden Türk Halk Müziğine bir ön yargı oluşuyor.

Bu arada bu konuya aksi örneklerde vermek de mümkün. Mesela Volkan Konak. Adam konserleri dahil televizyon programlarında bile rahat giyim tarzıyla dikkat çekiyor. Mesela diğer bir örnek Musa Eroğlu; takıyor pantolon askılarını elinde bağlaması çalıyor, söylüyor. Bir diğer örnek daha değinmeden geçemeyeceğim; Büyük üstad Erkan Oğur. Farklı müzik dallarının da büyük ustası Erkan Oğur’un Türk halk müziği yaparken hiçbir kez takım elbisenin içinde görmedim. Örnekleri çoğaltmak mümkün olmakla birlikte takım elbisesiz Türk Halk Müziği Sanatçısı bulmakta güçleşiyor. Alt yapısına yürekten inandığım özellikle Orkestra Şefi Usta Zafer Gündoğdu ile jürisinde Arif Sağ’ın bulunduğu programdan daha ilk bölümünden, sadece kıyafetler yüzünden soğuduğumu itiraf etmek isterim. Umarım diğer bölümlerinde kıyafetlerde bir esneklik olur. Hiç zannetmiyorum ama sadece diliyorum içimden yüzlerine karşı. Yinede hayırlı olur umarım bu program. Açıkçası sonuçtan bir beklentim yok bundan öncekilerden de bir beklentim yoktu ki galiplerinin isimlerini dahi hatırlamıyorum. Ama diğer bir umduğum bir şey anlık zevkler tattığımız Televizyon Dünyasında başarılı olabilmeleri. İyi seyirler.

 
Toplam blog
: 2
: 991
Kayıt tarihi
: 13.06.10
 
 

Bilgisayar Mühendisiyim. Ankara' da özel bir şirkette çalışmaktayım. Aslen Burdurluyum... 27 yaşında..