Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ağustos '16

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Turnanın babası kim ?

Bugün bir arkadaş ile kafede otururken, bana bir çocuğu olacağını ve isim olarak Ecem Turna ismini seçtiğini söyledi. Ben de kendisine Ecem isminin tek başına güzel olduğunu fakat Turna isminin Ecem isminin yumuşak söylenişini bir anda kestiğini belirttim. Ayrıca çocuğa Turna diye de seslenilmesi durumunda alay konusu olabileceğini belirttim.

Sohbet ilerledikçe birşeyi farkettik. Hiç sordunmu kendine, Turnanın babası kim ? Turnanın babası sizmisiniz şeklinde sorulara muhatap olduğunuzda ne cevap vereceksin, diye sordum kendine, o da meseleyi anlamış olacakki Allah bağışlasın çocuğun ismini sadece Ece olarak koymaya karar verdi.

Bu sohbette şöyle birşeyi tesbit ettik. İnsanlar bazen kulağa hoş gelen, hatta popüler isimler çocuklarına verebiliyorlar. Ancak şuda varki, hiç çocuğunuzu kendinizin, annesinin, kardeşinin nasıl çağıracağını düşündünüz mü ? Yani şöyle örnek vereyim,  sizin isminiz Halil çocuğunuza Tolga ismini verdiğiniz, çocuğu bir ismiyle çağırın yani Tolga yavrum yanıma gel deyin ? Hatta annesi ve kardeşleride çağırsın mesela kardeşim Tolga yanıma gel desin, bakalım, dili ve gönlü bu ismi  ne derece kabulleniyor. Kabulleniyorsa mesele yok, bu isim uyumludur, kabullenemiyorsa başka isim denemelisiniz gibi.

Birde şu tespitimiz oldu : Ayrıca örneğin birisi siz eğer babaysanız, size Tolga nerede ? Tolga ne iş yapıyor  ? gibi basit sorular, sorsun, bakalım bu sorulara gönlünüz ve diliniz nasıl cevap veriyor, bence bu  tesbitimize göre bu gönül ve dilinize gelen cevaplar çok önemli gibi.

Arkadaşım Ece ismini seçtiğinden, ona Ece nerede diye sorduğumda, dilinden muglak cevaplar çıkıyordu, fakat Ezgi ismini sorduğumda yani Ezgi nerede  dediğimde rahatlıkla Ezgi evde diyebiliyordu ?

Anlatmaya çalıştığım  ismin güzel olması kadar sizin ne kadar o ismi benimsediğiniz, ve mesela Ezgi benim kızım dediğinizde dilinizin ve gönlünüzün ne kadar rahat bunu söylediği veya Ezgi kimin kızı sorusuna Ezgi benim kızım diyebilip, bunu ne kadar samimiyetle söylediğiniz.

En doğrusunu ve hakikati Yüce Allah bilir, fakat bence bu tesbitlerimizin bir doğruluk payı olduğuna inanıyorum. Tabi yinede çocuğa isim verirken seçim sizin, bizimkisi sadece bir varsayım. Allah bütün çocuklara ve anne baba ve kardeşlerine uzun ömür versin. Teşekkürler.

 
Toplam blog
: 147
: 135
Kayıt tarihi
: 10.10.10
 
 

Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesinden 1999 yılında mezun oldum, 2006 yılında Maliye Bakanlığına..