Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Temmuz '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Türüf

Türüf
 

Herkese merhabalar,
Gelen mailler ve yorumlarınız üzerine pastayı yapmayı beklemeden bu kremanın tarifini veriyorum hemen :)))))) Ben bu kupu eşim için hazırladım. Böyle şeyleri çok sever. Bana sürekli puding yaptırdığı ve fenalıklar geldiği için bu yeni olayı hem o çok sevdi hem ben :))) Kendisi gönüllü deneğim oluyor, ben de üzerini biraz süsledim. Pasta içlerine koyduğum üzeri çikolata kaplı antep fıstıkları ve fil dişi kuvertur çikolata rendesi ile ...

Malzemeler
250 ml.süt 1 adet yumurta 38 gr nişasta 30 gr toz şeker 20 gr. jelatin ( her bir jelatin yaprağı 5 gr. bu standarttır 4 yaprak gerekiyor) 250 gr çikolata (bitter) 310 gr kremşanti (çırpılmış hali 310 gr olacak ve koyu kıvamlı olmalı 2 paketi 1bardak süt ile çırpın ve öyle tartın ) 110 gr toz şeker 90 gr yumurta beyazı 18 cm çapında ince kakaolu 2 dilim pandispanya.

Yapılışı
4 yaprak jelatini ortadan ikiye bölerek buz gibi suyun içinde yumuşaması için bırakıyoruz. (su soğuk olmalı hatta yazın buzlu olmalı yoksa jelatin suyun içinde erir gider) 90 gr. yumurta beyazını toz şekerle benmaride biraz bekletiyoruz ama bu süre şöyle tarif edildi. Elimizi bu karışıma soktuğumuzda yanmıcak ama ılınmış olacak. Sonra bu karışımı iyice kar gibi olana kadar mikserle çırpıyoruz. 1 yumurtayı önce rengi biraz açılana kadar çırpıyoruz, sonra nişasta ve 30 gr.şekeri ilave edip çırpmaya devam ediyoruz en son 250 ml.sütümüzü ekleyip karıştırmaya devam ederek ocağın üstüne alıyoruz. Ocakta da telle karıştırarak kaynatıyoruz. Ocaktan alıp hemen yumuşamış jelatinlerimizi ilave ediyoruz ve iyice karıştırarak eritiyoruz. Bu karışım sıcakken çikolataları ekliyip karıştırıyoruz. Sonra bu karışıma çırpılmış yumurta beyazlarını ve kremşantiyi ekleyerek karıştırın. aşağıda derste yaparken.

20 cm lik çemberimizin kenarlarını aluminyüm folyo ile sıkıştırarak karışımımızın kenarlardan taşmamasını sağlayalım. (Resimde gözüken şekilde). En alta 18 cm lik ince pandispanyamızı koyalım. (Pandispanya, kalıptan 2 cm daha küçük olacak) sonra karışımımızın 1/2 sını pandispanyamızın üzerine dökelim her tarafını kaplasın , sonra 2. pandispanyayı yerleştirip kalan kremayı dökelim. Bu pastayı derin dondurucuya koyup en az 2 saat bekletip servis yapmadan önce çıkartabilirsiniz. Çemberi çıkartmak için kenarlarını çakmak ile ısıtıp öyle çıkartabilirsiniz.
 
Toplam blog
: 42
: 1952
Kayıt tarihi
: 22.06.07
 
 

Yemek ve pasta yapmayı çok seviyorum. Pastacılıkla ilgili çeşitli kurslara katıldım ve sertifikalar ..