Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '19

 
Kategori
Deneme
 

Türümün Özelliğini Gösteririm

“İnsan” türünde hangi karakter özellikleri varsa bunları gösteriyor olmamız normal.

Ancak biri bende diğeri sende bir diğeri onda, bende az sende çok, onda aşırı şeklinde bu özellikler karakter yapıları doğrultusunda tüm insanlara dağılmış durumda.

Atıyorum “kızmak” canlı dolaysıyla insan özelliği. Yani kızmak normal kızmamak mantıksız. Lakin elbette kişiye göre. O, yumuşak huylu yaratılmışsa kızmaz ya da daha az kızar. Sonuçta insan bir canlıdır ve kızılacak bir durum olduğunda kızar. Yalnız bu kızmayla ilgili tepkiler kişiden kişiye değişir.

Kızmayı örnek verdik, bunun gibi onlarca insan türü özelliğini biz insanlar gösteririz. İnsan kıskanır, korur,  kavga eder, öldürür, tecavüz eder, sever, affeder, merhamet eder, üzülür vs.

Neden var diye soruyorlar, böyle mantıksız soru olur mu? İyi ya da kötü ben bunlarla insanım, özelliğim bunlar.

Bunlar neden var diyemezsiniz, fıtrat. Bizler sadece bu karakter özelliklerini kontrol altında tutmaya çalışırız.

Niye var demeyeceğiz; kötü özellikleri düzeltmeye iyi özellikleri de korumaya geliştirmeye çalışacağız.

Tecavüz eden; yanlış değil, insan türünün böyle bir zaafı(özelliği) olduğunu biliyoruz.

İnsanımıza göre iyi karakter karakter, kötü karakter karakter değil, hatta iyi karakterliyse karakterli, kötü karakterliyse karaktersiz deniliyor; oysa hepsi de karakter. Çarşıdan almadım doğarken içimde getirdim bunları.

Bana niye kavgacısın deme, kavgacı kişiliğini neden eğitimle düzeltmedin de. Kavgacı cahil, öldürür çünkü bununla ilgili genetik yapısı kontrol altında değildir, kavgacı âlim ilerisini gerisini düşünür, başka yöntemler bulur, öldürmez. Arada bu kadar fark var.

Eğitim ya da benzeri yollarla karakterler düzeltilebildiği için insanlar yanlış bir değerlendirme olarak kişilerin kötü huylarını kabul etmezler, domuzluktan yapıyor derler. Bak bazıları yapmıyor. E onlar eğitim görmüş, içlerindeki hançerleri köreltmişler.

Zararı dokunuyor diye her şeyi de kaldırıp atamam. Atıyorum tecavüz duygularım varsa eğitimle kontrol altında tutarım, aksi halde aşk ve cinselliğim zarar görür.

İnsanda kötü huylar kendi hatasıdır diye saçma bir cümle olamaz, yaratılışımızdan. Hiç böyle huyları olmayan var mıdır, evet; öyle yaratılmıştır.

Bende bazı istenmeyen huyların olması normal, kendimi düzeltmeye çalışmamamdır yanlış olan.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..