Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '07

 
Kategori
Yöresel Yemekler
 

Turuncu renk "Hamsi İçli Tava" y(d)erseniz...

Turuncu renk "Hamsi İçli Tava" y(d)erseniz...
 

Hamsi içli tava derseniz? Buyurun…

Malzeme ve yapılışı diye ayrı ayrı beklemeyin benden, dönem “hamsi dönemi” her çeşit yemeği yapılmışlığı var mübareğin.

Bu haftasonunu ona ayırdım, en zor olanına “İçli Tava”ya…

Hamsiyi aldık, bir güzel ayıkladık…Fırın tepsisinde yapacağımdan, aldığım hamsi tam 2, 5 kiloydu…Napalım senede bir kez yapar ve eş dostta yesin dersem böyle oluyor.

Hamsiyi ayıklamak çok kolay, sadece üzerine mısır unu serpin, ayıklayıp yıkadık tan sonra tuzlayıp bir kenara atın…Bendenizin göz kararı tarifi aşağıdadır. Ölçek istemeyin benden, buz gibi soğurum sizden yaaa...

Havucu, soğanı robottan geçirip, yağda kavurun, (biraz kalınca olsun, çıtır çıtıır) Pirinci atın üzerine kavurun, tuzunu, karabiberini, nanesini, kekiğini, kırmızı biberini koyun, Kuş üzümü varsa koyun, ben onun yerine bir çay bardağı cevizle 3 diş sarımsağı havanda dövdüm kattım. hımmm miss miisss..Maydanozunu bol koyun derim ben.Yok tu tabii, onun yerine kurumuş ısırgan otu koydum ufalayıp nane gibi oldu… Eee iç malzemesi tamam bana göre, isteyen kuru kayısı doğrayıp katabilir, geçen yıl denenmiştir, sonuç harika..Varsa, pazı yada pezik doğrayıp koyun denenmiştir sonuç mükemmel…En sonunda sıcak su gezdirin ve demlenmeye bırakın. Dursun orda o.

Tuzlanmış hamsinin kılçığı çok çabuk çıkar, hemencecik ayıklayın…Yıkayın süzdürün, tepsiyi alın önünüze;dizi dizi dizin alt tabanına kenarlarına hamsiyi, sırtı içe gelecek şekilde yerleştirince, üzerine demlenmiş içi yayın, sonrada tekrar “deryaları” sırtı içe gelecek şekilde (sırtı üzerine gelince parlamasını sevmiyoruz ailecek naapalım) dizip, kenarlarını içe bükün üzerine zeytinyağını gezdirip fırında 190.C.'de pişirin, pişirirken kurumasın diye lütfen altına su dolu bir kap bırakın.

Fırından gelen kokular bile baştan çıkartıyor insanı, pişen içli hamsinin görüntüsü aynen resimdeki gibi, tadı inanılmaz lezzette oluyor. Deneyin, deneyin, üşenmeyin…

Sonra da bana teşekkür edin, turuncu renkli içli tava için…

Not:Resim akşam güneşin de balkonda çekilmiştir.

 
Toplam blog
: 359
: 1593
Kayıt tarihi
: 29.11.06
 
 

Deli-dolu, akıllı,  yalandan yere çamura yatan, normal değerlerde zekalı, esprili, şakacı, kendin..