Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Aralık '16

 
Kategori
Eğitim
 

Tüsside

Tüsside
 

Vay canına!

Ben meslek hayatımda böyle bir şey görmedim!

Liderliğin önemini, eğitim ve öğretimden şikâyet etme yerine onu düzeltebileceğimize bizi bu derece inandırabilen böyle bir eğitim programında hiç bulunmadım, duymadım da…

Bu seminere gelmeden önce, seminer hakkında fikrini sorduğum arkadaşlar “mutlaka görmelisin, kesinlikle bulunmalısın, bu deneyimi yaşamalısın” diyerek bu program hakkında olumlu bir şeyler söylemişlerdi. Şimdi “az bile söylemişler” diyorum.

Programdan döner dönmez çevremdeki arkadaşlara “bu semineri almadan, görmeden öğretmenlik yapmayın” diyerek seminerden duyduğum olağanüstü memnuniyeti belirtiyorum.

 “TÜBİTAK, TÜSSİDE Türkiye sanayi ve Sevk idare enstitüsünün” 27.11.-02.12.2016 tarihleri arasında düzenlediği “Liderlik, Girişimcilik ve öğretmenlik” seminerinden bahsediyorum.

Dersler hem gündüz hem de akşam seanslarında uzun saatler devam etmesine rağmen kelimenin tam anlamıyla “Rüzgar Gibi geçti.”

Program boyunca öğretmen olarak unuttuğumuz “birçok konu” bize tekrar hatırlatıldı. Ders verme teknik ve metotları bize çok farklı geldi. Akşam seanslarında koca koca öğretmenler çocuklar gibi oynayarak öğrendik.

Öğrenimi veren öğretmenler ne muhteşemdi öyle! Helal olsun! Hepsi birer profesyoneldi. Bam telimize dokundular. “Sizler öğretmensiniz, kendinizi ve çevrenizi değiştirin” dediler. Her insanın birbirinden farklı olduğu, öğrenmelerinin farklı ve öğrencilerin hepsinin ayrı birer değer olduğunu ve aynı öğrenciden bir daha olamayacağını gösterdiler, hatırlattılar. Sağ olun, var olun!

Seminer bittiğinde bagajımıza, insana ve çevreye sevgiyi, saygıyı koyduk. Sistemin çoktan bizden vantuzladığı “öz güvenimizi” tekrar paketledik. Hepimiz “öğretmen” olduğumuzu hatırladık. Ve istersek “Liderlik” yaparak sistemi değiştirebilirdik.

Organizasyon tek kelimeyle “harikaydı.” Konaklama, yemek, temizlik, personel beş yıldızlı bir otel kalitesindeydi. Tüm arkadaşlar aynı fikirdeydik.

“TÜSSİDE” programın birkaç hafta sonra biteceğini duyurdu. Program bence tüm “meslek öğretmenlerini” kapsamalı. Hatta programa katılmak zorunlu hale getirilmelidir.

Ben buradan tüm “meslek öğretmenlerine” sesleniyorum. “sakın bu programı kaçırmayın”

Sayın “ TÜSSİDE” bu eğitim programını düzenleyen yetkililer, lütfen sayın MEB, lütfen yeni bir program daha…

Artık böyle bırakamazsınız!

 
Toplam blog
: 144
: 899
Kayıt tarihi
: 06.02.07
 
 

Gazete ve kitaplara hep tersten göz atar, daha sonra okumaya başlarım. Bu özelliğim devrik cümlel..