Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '07

 
Kategori
Anılar
 

Tutanaklar: 16 Aralık

Tutanaklar: 16 Aralık
 

Dün de ihmal ettikten sonra o kadar kararlıydım ki yürümeye, gazeteleri şöyle bir gözden geçirdikten sonra evden kendimi dışarı attım. Sahile indim, kayalarda dolaştım biraz, mekeler suyun üzerinde öbekler halinde kümelenmişlerdi.

Arada bir birisi suyun içine dalıyor, gagasında bir balıkla çıkıyordu. Aralarında birkaç martı dolaşıyor, gagasında balıkla çıkan meke kuşlarının ganimetine saldırıp gagasından kapmaya çalışıyorlardı. İki de karabatak vardı, birer kayanın üzerinde tünemiş etrafla ilgilenmeden kanatlarını kurutuyorlardı. Kıyı boyunca yürüdüm. Doğu yönünde koyu bulutlar vardı, pek yağmur yağacağa benzemiyordu, ama hava kapanmaya başlıyordu.

Sonra geçtiğim yerlerden geri döndüm, kumsala geldim, sular iyice çekilmişti, genellikle suyun altında kalan kayalar yarım metre kadar suyun üzerinde kalmışlardı, üzerlerindeki midyeler sanki nefes almak istermiş gibi kabuklarını aralamışlardı. Kumlarda yürüdüm, deniz çok berraktı. Adeta nefes alırcasına hafif hafif kumlara vuruyordu. Kumsalın sonuna kadar yürüdüm, bitimindeki tepeye tırmandım sonra, durdum, çok sevdiğim manzaraya baktım bir an. Hava giderek kapanmaya, bulutlar alçalmaya başlamıştı. Adımlarımı hızlandırdım, çam ağaçlarının ve bir zamanlar yakındaki fabrikanın lojmanı olan, şimdi yıkıntı halindeki binaların olduğu yere geldim, yerde birkaç tane bally kutusu gördüm. Demek burada baliciler toplantısı yapılmıştı. Daha önce hiç rastlamıştım. Canım sıkıldı. Burası sık kullandığım bir güzergâhtı. Bundan böyle dikkat etmem gerekecekti.

Eve döndüm. Biraz televizyon seyrettim. CNN Türk’te ilginç bir yapım vardı. Quest adlı program bu hafta insan beynine ayrılmıştı ve ilginç bir adamı tanıtmıştı. 52 yaşındaki otistik adam Kim’i. Rain Man filmindeki kahramana ilham vermişti Kim, fotografik bir hafızası vardı. Okuduğu her şeyin yüzde 98’i hafızasına kaydoluyordu ve kim çok hızlı okuyordu, bakışlarını şöyle bir gezdirmesi yetiyordu. Normal insanda ise bu oran yüzde 45 civarında idi. Dokuz bin kadar kitap okumuştu. Programın başında sunucu doğum tarihini söyledi, sözgelimi 16 Mayıs 1962, Kim duraksamadan yanıtladı: Cuma.

 
Toplam blog
: 35
: 4404
Kayıt tarihi
: 07.09.06
 
 

İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi'ni bitirdikten sonra İstanbul'da 21 yıldır serbest avukat olar..