Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Tutuculuk yüzünden çay sefası yapacağımız balkonlara çamaşır asıyoruz

Tutuculuk yüzünden çay sefası yapacağımız balkonlara çamaşır asıyoruz
 

Bütün evlerin balkonu var. Balkonsuz ev olmaz. Hani balkon bir evin estetik görünüşünü tamamlayan yapı birimi ama bir amacı da var. Balkonda insanlar oturur, çay kahve içer, sohbet eder. Peki, siz evinizin balkonunda bunları yapabiliyor musunuz?

Ben balkona bile çıkamıyorum. Neymiş, komşunun karısına kızına ayıp olurmuş. Allah Allah. Siz balkona çıkarsanız onlar çıkmıyor. Hani kadın bu çamaşır, bulaşık, temizlik, cam silme işleri oluyor. Mecburlar yani balkona çıkmaya. Bu sefer de siz çıkamıyorsunuz. Bırakın balkona çıkmayı pencerenizi bile açamıyorsunuz.

Muhafazakâr bir yerde yaşıyorsanız yandınız. Perdenizi bile açamıyorsunuz. Bana ne! Böyle şeyleri namus konusu yapıyorsanız gidin çadırda yaşayın. Kerim Korkut dindarlarla dindar olmayanlar ayrı yerlerde yaşasınlar diye boşuna demiyor. Dindar siteleri valla mantıklı.

Hayır, bir şey olacağı yok ama yapamıyorsun işte. Pijamalı çıktın balkonuna. Tatil günü. Oturacan. Bi çay içecen. Eşinle, çocuklarınla, misafirinle bir iki sohbet edecen. Karşı pencere de hacının kızı içeri kaçıyor. Sen onları rahatsız ediyorsun, onlar seni. Allahım Allahım!

Dindar değilsin ama terbiyeli insansın. Bana ne deyip çilingir sofrada yayılarak rakı filam demlenmiyoruz da yine olmuyor. Sokakta bile bizden rahatsız olanlar böyle balkon balkona daha çok rahatsız oluyorlar. Perdeleri hep kapalı, mecbur sen de kapatıyorsun. Kapalı perdelerine bile baksan rahatsız oluyorsun. Onların senden rahatsız olmasından rahatsız oluyorsun.

Elbette böyle olunca da evinin balkonu eski eşyaların konduğu depo ya da çamaşır asma yeri oluyor. Benim şansıma da hep hacının hocanın arasına düştüm. Kendi evimde hapishanede gibiyim. Biri görecek de benden rahatsız olacak diye penceremi bile açmıyorum. Kendi evimde hapishane hayatı yaşıyorum. Evimin balkonunu yıkmayı düşünüyorum!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..