Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ağustos '12

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Tuvalet eğitimi için yaz mevsimini beklemeli mi?

 

Hep öyle değil midir? Çocuğun yaşına uygun olacak şekilde genelde yaz mevsimi beklenir bezi bırakmak için. Ben de onlardan biri sayılırım. Tam olarak niyetim yaza getirmek değildi ama Koray 18 aylıktı Haziran ayında yazlıkçı modundaydık ve ben ilk hamlemi yapmıştım. İstemedi daha doğrusu uzun süren bir kabızlık probleminden dolayı bezini bırakmak istemedi. Ben de zorlamadım ama onun beğendiği eğlenceli bir mini klozeti alıp evde banyoya koydum. Bütün bir kış gitti geldi. Sonra da bezi her açıldığında gitti çişini kendi klozetine yaptı. Hiç zorlamadım, sadece sordum. 2.5 yaşındayken yine bir Haziran sabahı ¨Tamam hadi bez takmayalım artık, hem böyle daha rahat¨ dedim. Dedim ve bitti. Meğer benim oğlum çoktan hazırmış da ben ‘yaz gelsin öyle’ diye sabitlenmiş fikrimin arkasında koşturmuşum. Beklemeye gerek var mıydı? Neden ‘yaz olsun bez çıksın’ derdine düşmüştüm ki?

Sonra fark ettim ki bu bir alışkanlık. Büyüklerimizden, çevremizden duyduğumuz bir öğüt. Yaz mevsimi yaklaşırken küçük çocuk olan evlerde ‘bezden kurtulma’ konuşmaları yapılmaya başlanıyor. Birkaç mantıklı sebebi de yok değil aslında:

1) Bir kere daha ince giyinme durumu var, daha az kıyafet daha az kirli çamaşır demek. Acil durumlarda kat kat kıyafetlerden kurtulmaya çalışırken kazalar olabiliyor. Yazın evde bir külotla gezdirmek çok kolay. Olan küloda oluyor sadece.

2) Tuvalet eğitimine daha fazla odaklanıyorsunuz. Kışın iş-güç, program derken evde daha az vakit geçiriyoruz; yazın ise hayat biraz daha yavaşlıyor sanki. Tuvalet eğitimi için bir hafta on gün eve kapanabiliyorsunuz. Kaldırıyorsunuz halıları, kilimleri çocuğun altına bir külot takıp bütün gün peşinde geziyorsunuz.

Peki aynı şeyi kışın da yapamaz mıyız? Hem yaz geldi, hemen bezi atalım stresine girmek de var. Annenin stresi çocukta katlanarak ortaya çıkıyor. Gerek var mı bu kadar sıkıntıya?

Yani, eğer ki bebeğiniz size sinyalleri veriyorsa ve siz onun hazır olduğunu düşünüyorsanız en önemlisi de siz hazırsanız yaz gelsin diye beklemeye sonra da yaza girerken boşuna stres yapmaya gerek yok. Çünkü bazı çocuklar için bu süreç yaz mevsiminde bitmiyor, kışa sarkabiliyor. Bu sefer anne de ‘yaz bitecek bizim tuvalet eğitimi hala bitmedi’ sıkıntısına giriyor. Mevsim ne olursa olsun anne ile çocuk hazırsa tuvalet alışkanlınğını kazandırmak çok zor olmaz diye düşünüyorum. Eğer ki tereddütleriniz varsa doktorunuzdan veya bir pedagogdan yardım almayı ihmal etmeyin. 

Bu süreçte olan herkese kolaylıklar diliyorum.

Irem Erdilek

Slingomom.com

 
Toplam blog
: 141
: 3284
Kayıt tarihi
: 30.04.10
 
 

Kozmetik dünyasından anneliğe geçiş... Evde oturmaktan sıkılan girişimci anne oldu mu sana blogger a..