Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '12

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Tuvalet Eğitimi yalanı

Tuvalet Eğitimi yalanı
 

Bilmeyen ama öğrenmek isteyenler için bildiriyorum: Bloggerlık da mevsimsel çalışan bir iş. Mesela yaz gelir her 10 ananın 12'sinin blogunda tuvalet eğitimi, güneş kremi ve bebekle tatil yazıları görmeye başlarsınız. Bir nevi Serdar Ortaç'ın Haziran gelmeden iki dakikada albüm yapıverip klüplere barlara fırlatması gibi bir şey. Ama aynı acıyı vermiyor tabii ki. Daha yumuşak oluyor anaların elleri...

Gel gör ki hareket yanlış! Neden derseniz: bir kere tuvalet eğitimi diye bir şey yok. Bu tamamen uydurma bir eğitimdir üstelik hiçbir işveren böyle bir eğitimi tanımaz. Amerika'nın oyunu bu!! Bunu benim 2 yaşındayken haber verdiği halde, sonradan ¨amaaaaan bana ne yaaa temizlesinler¨ diyerek zart zort altına yapmaya dönen 2.5 yaşındaki eşşşşek kadar olmuş sıpam hala altına yapıyor diye hasetten kıskançlıktan filan demiyorum, yanlış anlaşılma olmasın orda. Cümle uzun oldu ama baştan okuyun, önemli çünkü.

Ne diyorduk? Evet; tuvalet eğitimi bizim evin değil aslında ülkemizin çok büyük bir sorunudur. Avrupa Birliği kriterlerinden biridir ve bizim ülkemiz sağlamaz. Ama sorun: neden? Japon bilimadamlarının yaptığı bir araştırmaya göre Akdeniz ülkelerine mensup çocuklar eskimolara kıyasla tuvalet eğitilemezler. Öyle bi şey yok yani!

Millet olarak birlik ve beraberliğe en çok ihtiyacımızın olduğu alandır tuvalet eğitimi. Sözümona ¨eğitilmiş¨ aydın çocukların azınlıkta olan bez müptelalarına kendilerinin daha iyi olduğu baskısını yapmaya hakları yok.

Blogger analar bir noktada artık tuvalet eğitiminden bahsetmekten vazgeçmezlerse bu ülkemiz adına çok büyük bir utanç olacak! Ayrıca yasaklanacak artık bu işler. Öyle benim bedenim benim tuvaletim lagalugasıyla ortalığa dökülmezseniz de sevinirim. Hem o çocuğu eğiticem derken tuvalete düşürdüğünüzü biliyorum!!

 
Toplam blog
: 66
: 6042
Kayıt tarihi
: 24.04.12
 
 

Bir Mart ayında doğdum ve cocukluğumun ilk yıllarını Türkiye'de geçirdim. Sonra biraz Almanya, bi..