Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Nisan '08

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Tuvalet eğitimi

Tuvalet eğitimi
 

Tuvalet eğitimi


Tuvalet alışkanlığı için uygun zaman nedir?
Arda 2 yaşında artık zamanı geldi diye düşünüyorum arasıra yokluyorum ama Arda da inat tuvalete ya da hadi alışması daha kolay olur diye aldığımız müzikli oturağına oturmuyor. Hadi anneciğim gel buraya yap diyorum ıhhhhh dit (git) diyor tabi biraz canım sıkılıyor gerçi büyük tuvaletini söylüyorda ama yine bezine yapıyor nasıl olacak derken;

Ben de başladım kitaplar karıştırmaya ınternet üzerinden bilgiler almaya Her çocuğun tuvalet eğitimine hazır olma yaşı farklıdır. Bazıları 18-24 ay arası buna hazır olma belirtileri gösterirken, bazı çocukta ise 30 aya kadar beklemek gerekecektir diye yazıyor bunu okuyunca daha da bir panikledim açıkcası ama napcağım bilmiyorum.

Doktorumuza anlattım zorlamayın dedi, mutlaka hazır olduğu zaman olacaktır diyor iyide ya geç kalırsak..

Bazen altındaki bezi alıyorum alıştırma külodu giydiriyorumama galiba hazır değil bazen lazımlığını salonun ortasına getiriyorum hadi annecik otur buna televizyonada bakalım diyorum yok dötürrrrrr(götür) diye bağrınıyor .
Bazen işte bak buraya tuvalletini yaparsan sana şeker vereceğim yada parka çıkacağız diyorum ama yenilen taraf ben oluyorum ben acaba çok mu üstüne gittim diye de düşünüyorum.
Okuduğum bazı kaynaklardan edindiğim tuvalete alıştırma ile ilgili ipuçları şöyle;

    Çocuğunuzun lazımlığını tuvalette kolaylıkla ulaşabileceği bir yere koyun

    Bezini gündüzleri ne zaman kirlettiğine dikkat edin. Bu zamanlarda lazımlığa oturtmaya çalışın. Eğer bu zamanı tespit etmekte zorlanıyorsanız, kendiniz belli saatlerde onu lazımlığına oturtun. .

    Lazımlığa oturmaktan çekiniyorsa ona rahatlatıcı şeyler söyleyin. Onu yalnız bırakmayın. Konuşarak, sevdiği bir oyuncakla beraber oynayarak onu rahatlatmaya çalışın. Tuvalet alışkanlığı kazandırmak ilgi ve zaman gerektirdiği için, anne ve babanın sabırlı olmaları çok önemlidir

    Kimi çocuklar lazımlığı sevmezler. Israrla lazımlığı kullanmaya çalışmayın. Çocuklar için özel üretilen, tuvalet adaptörlerinden deneyin.

    Çocuğunuz inatla lazımlığı da tuvaleti de kullanmayı reddediyorsa zorlamayın.

    Çocuğunuzun kakasından iğrenir ya da burnunuzu tıkayarak rahatsız olduğunuzu belirtir davranışlarda bulunursanız, çocuğunuz bu normal yaşamsal ihtiyacının ayıp, kötü bir şey olduğunu düşünecektir. Ona, mutlaka bunun çok normal ve herkes tarafından yapılan bir şey olduğunu anlatmanız gerekir.

    Çocuk, çişi geldiğinde oturağı kullanması konusunda cesaretlendirilmelidir,

    Çocuk, düzenli olarak yatağa girmeden önce tuvalete götürülmeli ve oturak yatağın yanına veya yakınına konularak, çocuğun oturağa kolay ulaşması sağlanmalıdır.

    Çocuğunuza bezini yavaş yavaş bıraktırabilirsiniz. Başlarda, gündüz belli saatlerde çıkarılan bezler, daha sonra daha uzun saatler takılmayabilir. Bu dönemde alıştırma külotları size yardımcı olacaktır. Uyuduğu anlarda altını bezlemeye devam edebilirsiniz. Çocuk gündüz düzenli olarak kuru kalıyorsa, evin içinde bezsiz alt çamaşırlarıyla dolaşmasına izin verilmelidir.

    Her çocuk tuvalet eğitimi sürecinde ara sıra altına kaçırabilir. Bu durumda çocuğa kızılmamalı, ayıplanmamalı, cezalandırılmamalıdır.

    Tuvalet eğitiminin her aşamasında çocukla konuşularak, çocuğu cesaretlendirmek gerekir,

    Gece kuruluğu nadiren gündüz kuruluğu ile aynı anda başlayabilse de, çoğunlukla gerçekleşmesi aylar, yıllar alabilir.

    Tuvalet eğitimi sürecinde geri dönüşler yaşanabilir. Geri dönüşlerde eğitime bir süre ara verilmelidir. Başarısızlık hissine kapılıp, panik olunmamalıdır.

Bunları yapmaya çalışıyorum ee hadi bakalım bana ve benim gibi bu konu ile uğraşan annelere kolay geksin saygılar

 
Toplam blog
: 42
: 1042
Kayıt tarihi
: 13.02.08
 
 

Hayata olumlu bakmaya gayret eden bir anneyim. 1975 Eskişehir doğumluyum, Anadolu Üniversitesi mezun..