Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '09

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Tuvalet hikayeleri 1

Tuvalet hikayeleri 1
 

Tuvalet olmazsa olmazlarımızdandır!


Sonunda beni çok rahatsız eden bu durumu "Tuvalet Hikayeleri" olarak, bölünümler halinde yazmaya karar verdim.

Bir iş yeri var, burada ayakta kalma savaşı veriliyor. İş yeri sahibi, işin beyni göçmüş diğer aleme; geride kalan yakınları, sadece iki kişi ateş içine girip, işi götürme çabası içindeler. Gider çok, gelir az, ödemeler arka arkaya makinalı tüfekten çıkan kurşunlar gibi...

Bu iş yeri oldukça merkezi bir yerde Ankara'nın en yoğun yerinde. Tuvaleti kullanmak için insanların başvurduğu olmadık bahaneler. Halbuki metronun altında belediye tuvaleti var...

Verilen vergiler, ödenilen su parası, elektrik, dezenfektan bunlar, ülkem halkının hiç düşünmediği konular.

Bir adam girer müşteri gibi tuvaleti kullanıp, çıkarken sorarlar adama, beyefendi neden müşteri gibi girip alışveriş etmediniz, ya da oturup bir şeyler sipariş etmediniz? Adama az ileride belediye tuvaleti olduğu söylenince " ama orası paralı" demez mi! Kardeşim burası suyu çeşmeden, elektriği güneşten almıyor ki!

Altı arkadaş neşeyle iş yerine girerler, garson sorar "siparişiniz efendim" arkadaş tuvalete girsin çıkınca söyleyeceğiz denir. Böyle böyle altı kişi tuvaleti kullanıp, çekip giderler....

Kendi ihtiyaçlarımız için başkalarını çok kolay kullanır hale geldik. Üstelik tuvalet kullanmayı bilmiyor çoğu kişi.

İki kişi kullandıktan sonra bir üçüncü kişi tuvaleti kullanılamayacak kadar pis buluyor.

Eğitim sistemimiz malum, Fransa'nın başkentini öğretirken, tuvalet nasıl kullanılır? Kişisel temizlik nasıl yapılır vatandaşa önce bunu öğretmeli.

Genç, yakışıklı bir adam tuvaletten çıkar çıkmaz iş yeri yetkilisi arkasından girer; temizliği kontrol için, ne gördüğünü asla tahmin edemeyeceksiniz.

Gördüğü: Musluğun altındaki maşrapanın içine kakasını yapıp gitmiş, dışarıdan baktığınızda efendi görünen bir adam! Kaç kişi ekmek yiyor, devlete vergisini düzenli ödeyen, istihdam sağlayan bir iş yerinde, bu adamın arkasından tuvalete girmek isteyen bir müşteri, iş yeri hakkında ne düşünür? Soruyorum sizlere herkesin arkasından tuvalet temizleseniz ruh sağlığınız ne hale gelir?

Kenti kullanmayı, belediye tuvaletlerini kullanmayı insanlara öğretmeliyiz.

Adliye Sarayında tuvaletler ücretli, turnikeler var, para atmadan tuvalete giremiyorsunuz; bu küçük iş yerinde yüzlerce kişi beleş diyerek, üstelik tuvalet kullanma edebi olmadan kullanmaya devam ederlerse, nasıl bir tedbir alınmalı dersiniz?

Küçük esnaf koskoca devletten daha mı zengin ki vatandaşın def-i hacetini ücretsiz gidersin yahu?

 
Toplam blog
: 258
: 2037
Kayıt tarihi
: 09.11.06
 
 

Ben İngilizce öğretmenliği yapan yurdum insanıyım. Yalnız öğrencilerim yetişkin arkadaşlar. Devlet m..