Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Aralık '06

 
Kategori
Haber
 

Tuvalette doğan bebek.

Tuvalette doğan bebek.
 

Bugün gazetede bana oldukça ilginç gelen bir haber okudum. Tuvalet doğan bebek, klozette sıkışmış…

Olay Çin’de gerçekleşmiş. 7 aylık hamile kadın evinde tuvalete girdiği sırada erken doğum yapmış. Ve bebek tuvalet deliğine düşmüş. Anne doktora ve itfaiyeye haber vermiş. Fakat bebek yeni doğduğu için kaygan olduğundan itfaiye bir türlü bebeği çıkaramamış. Daha sonra su tesisatçıları ve lağım açma görevlileri devreye girmiş ve tuvaletin başını sökerek deliğin içine yerleştirilen kamerayla izlenerek kurtarılmış.

İnsanoğlunun dünyaya gözlerini yere bakar mısınız? Bir klozet deliği…

Daha gözlerini dünyaya ilk açtığında gördükleri, aslında dünyanın gerçek yüzü bence…

Her ne kadar görüntü, koku ve ortam değiştirilse de yaşadığımız dünyayı kocaman bir klozet deliğine dönüştürmedik mi sizce.

Bence hiçbir farkı kalmadı…

Çevre ve doğal kaynaklar olarak da; insanca yaşantının gerekleri açısından da dünyamız aslında o klozet deliğinin ta kendisi oldu zaten.

Belki bir mesajtır bu olay insanoğluna ne dersiniz?

Ben hep uç düşüncelerde dolaşan bir insan olarak kendi payıma bunu bir mesaj olarak algıladım.

Artık otur ve düşün ey insanoğlu!

Nasıl aldın, ne hale getirdin ve senin göremeyeceğin çok uzun geleceği de bu günden ipotek ettin!

Sıra nereye geldi, yıldızlar kaldı galiba; rahatça elimizi uzatıp darmadağın edemediğimiz…

Yakındır orayı da hallaç pamuğu gibi dağıtır; birer birer yok ederiz biz….

Uzayın güzelim gezegeninin, tuhaf yok edici yaratıkları olarak!

Neyse, bir haberden geldiğimiz noktaya bakın, aldığım mesaj taa yıldızlara ulaştı benim.

Bu arada detaylarını hatırlayamadığım bir haber daha var. İkinci örnek olarak…

Bir mütercim tercüman bayanla ilgiliydi. Görev icabı ziyaret ettiği çok uzak bir ülkedeki yaşantısıyla ilgili. Bu bayan 30’lu yaşlarda, 6-7 dili bilen biri. Ve adını bile hiç duymadığım Budist, dağlar arasında, küçücük bir ülkede yaşamaya karar vermiş, oraya göçmüştü.

Devlet dairesinde görev verilmişti kendisine, aldığı maaşı da açıklamış. Tam 100 USD. Ve en ilginç olan açıklama, bu ülkede bu maaş, insanların çok rahat yaşayıp, yoksullara bile yardım edebildiği bir rakammış.

Üstelik fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla, teknolojinin mahvetmediği bir doğa yapısı da hakimdi ülkede. Tabi sevgi, kardeşlik, yardımlaşma had safhada.

Ben niye bu haberi üstün körü geçtim diyorum şimdi kendime.

Yaşanacak güzel bir yer kalmış, belki ben de kaçardım oraya….

 
Toplam blog
: 240
: 1628
Kayıt tarihi
: 18.08.06
 
 

Zamandan şikayet ederken, ne kadar hızlı aktığını fark edemeden geçmiş yıllar. Kırklı yıllar, kır..