Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ağustos '08

 
Kategori
Güncel
 

Tuz Gölü, tuz çölü oluyor

Tuz Gölü, tuz çölü oluyor
 

tuzgölü


Merhaba, ben bizzat haberin kaynağından Tuz gölünün bulunduğu bölgeden Aksaray'ın eskil ilçesinden yazıyorum. Milliyette okuduğum "Tuz Gölü, tuz çölü oluyor" bu haber dikkatimi çekti. Ben de sizlerle bu konu hakkımda ki bilgilerimi paylaşayım dedim. Tuz gölü Konya tarafından lağım çukuru olarak kullanılıyor. Tamam, çok sağlıklı şartlarda korunup alınıyor ama yine de biz lağımdan çıkan tuzu kullanıyoruz. Bizim taraf ise daha kötü kuraklıktan tuz gölü ve çevresi adeta bir damla su yok. Tuz gölünde de ölen hayvanlardan, çoraklaşmış topraktan başka birşey yok. Tabi bu halini gören insan üzülüyor.

Ne de olsa tuz gölü çok fazla bulunan birey değil. Ama bu kadar az bulunan bir doğa harikasını bu kadar kötü kullanmak ta sanırım bizden başkasında olmazdı. Ben bir de eskilin bir ayıbından bahsetmek istiyorum, eskilde son yıllarda haydi neyse kuraklık vardı. Ama bundan 20 yıl önce Tuz gölünde birşeycikler yoktu. O zamanında bu göl hiç olumlu kullanılmadı. Öylece bırakıldı gitti. Yetkililer varsa bu işe çare bulmalarını istiyorum.


 
Toplam blog
: 352
: 3094
Kayıt tarihi
: 02.08.08
 
 

1989’da Aksaray’ın Eskil ilçesinde doğdu. İlköğretimini 2004 yılında Eskil Cumhuriyet İlköğretimi..