Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ağustos '12

 
Kategori
TV Programları
 

TV’deki reklamlardan öğğğkkk geldi..

TV’deki reklamlardan öğğğkkk geldi..
 

Türkiye Süper Ligini ve bazı yabancı lig maçlarını Türkiye’deki yayın kuruluşlarından izlediğinizde; maç önü, maç esnası ve maç sonunda bıktıracak ölçüde reklamlara yer verildiğini görüyorsunuz.

Süper ligin yayın haklarını alan kuruluş; Yayını evlere ayrı, ticari kuruluşlara ayrı pazarlıyor. Maçın bedelini ödeyen izleyiciler, maç önünde, reklam aralarında birkaç saniye yeşil saha gösterilerek defalarca reklama maruz kalıyorlar. Maç esnasında da alttan çıkan, üstten inen reklamları izlemek zorundalar. İlk yarı bitiş düdüğü ile birlikte derhal reklama giriliyor. Reklamdan çıkılıyor, birkaç saniye yeşil boş saha gösteriliyor, gene reklama giriliyor. Tüm ara boyunca bu durum sürüp gidiyor. İkinci yarı başlangıcı ile alttan üstten reklamlara devam ediliyor. Maç bitiş düdüğü ile gene reklam bombardımanı devam ediyor…

Bir başka yayıncı ise; Bir sunucu ve yorumculardan oluşan programın başında, ortasında, sonunda reklamlar verdiği yetmezmiş gibi, ekranın altından akan bilgi bandı ile rahatsızlığı devam ettiriyor. Bu kuruluş bu işi sadece yorum programında yapmıyor. Yurt dışından maç nakli esnasında da sürdürüyor.  İddia oynayanların ilgisini çekmek için verilen bu bilgiler yayının seyir kalitesini bozuyor. Hatta bir takımımızın Avrupa Kupası ön eleme maçını veren devlet kurumunun bir kanalı, maçın 2. Yarısının tamamında ekranın ¼ nü bürokratik bir atama haberini vermeye ayırmıştı.

Karşılaştırma olanağı olmayan Türk izleyicisi, canını sıksa da bu duruma mecburen katlanıyor.  Ancak yurt dışı maçları uydudan izleyenlerin dikkatini çekmiştir. Yabancı kanallar ya izleyiciye verdikleri değerden ya da ilgili ülkenin denetçi kurumunun kuralları gereği; yayın öncesi makul miktarda (döngü olmaksızın) reklam yayını yapıyor. Maç esnasında reklama yer vermiyor.  Maç arasında ve maç sonunda öncelikle maçın önemli anlarını yayınlıyor, çeşitli röportajlar yapıyorlar. Reklama girmekte hiç aceleci davranmıyorlar. Alt bant uygulaması ise hiç yok.

Şifresiz yayın yapan kanalların gelir kaynaklarının reklam olduğunu kabul ediyor ve sineye çekiyorsunuz. Ama bedelini ödediğiniz yayını izlerken, kabul edilir ölçünün dışına çıkan reklam döngüsüne isyan ediyorsunuz.

İzlemek zorunda bırakıldığınız reklamların RTÜK’ün 2 Kasım 2011 Yayın Hizmeti Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmeliği’ne uygun olup olmadığını ilgili linkten kontrol edebilirsiniz.

RTÜK’ten bizi zararlı yayınların dışında, aşırı reklamdan da korumasını bekliyoruz.

 
Toplam blog
: 36
: 1522
Kayıt tarihi
: 11.12.06
 
 

Zaman yolculuğu yapmak isterseniz, kendinizden yaşça büyük insanların deneyimlerinden yararlanın...