Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Nisan '09

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

TV kanallarında sinema rezaleti

TV kanallarında sinema rezaleti
 

Özellikle Kemal Sunal filmleri "bip"lenmekten izlenemiyor.


Bugün(05.04.2009) Sina Koloğlu yazmış: "Özel televizyon tarihinin bir karesidir. Bugüne kadar iddia ediyorum, böylesini hiç seyretmedim. Bir yerde sansür de nereden nereye geldiğimizin resmi gibi. 40 bippp! Yanlış saymış olabilirim, ama benim hesabıma göre tam 40 defa film “bip”lendi. Ben bu filmi defalarca izlemiş biriyim. Ve baktım bir “bip”lemedir gidiyor. Oturdum sadece filmi, bu sefer bunu saymak için izledim. Böyle bir rakam çıktı. Peki böyle film izlenir mi? Bu kadar kafa koparılacaksa bu film neden yayınlanır ki?" Maalesef TV kanallarında özellikle sinema filmi izlemek adeta işkence haline geldi. Çünkü sinema filmleri bizim RTÜK kurallarımıza göre yapılmıyor. Markaları, sigaraları, içkileri buzlandırmak, küfür bile sayılmayacak hergün 7 den 70 e kullandığımız ama RTÜK'ÜN "ayıp" saydığı bütün kelimeleri biplemek bu arada TV kanalının alttan-üstten-sağdan-soldan zırt-pırt çıkan reklam ve tanıtım yazılarından ekranda olan biteni anlamaya çalışmak filmi izlenemez hale getiriyor. Bu yapılan engellemelerde bir amaç olmalı. Ne olabilir diye düşünüyorum. Aklıma gelen bana pek de mantıksız gelmiyor. Amaç izleyiciyi TV'de sinema izlettirmemek. Peki nerede izleyeceksiniz?Seçenek çok: Sinemaya gidersiniz, Digitiürk veya D-Smart'a abone olup para ödeyerek izlersiniz veya DVD'sini satın alıp izlersiniz. Yani sözün özü vatandaşın cebini hortumlamaktan başka bir amaç göremiyorum. Yoksa RTÜK hazretlerinin vatandaşın namusu ve ahlakına sahip çıkması diye bir amaç olabileceğine inanmıyorum. Ben de Sina Koloğlu'na katılıyorum.Bu şekilde film yayınlayacaklarına hiç yayınlamasınlar daha iyi.Sinema filmi yerine bir mevlüt okutsunlar ekranda emin olun onun da izleyicisi çıkar nasıl olsa. Tabii bu arada adam gibi film yayınlayan kanallar da yok değil. Örnek CNBC-E.Onda durum biraz daha katlanılabilir.Adam filmde ana-avrat küfur ediyor, tabii İngilizce, alt yazıda "Allah kahretsin" veya "Allah cezanı versin" gibi yuvarlak bir lafla geçiştiriliyor. En azından "bip"lemekten iyidir. TNT'de durum farklı değil. Şu anda elimizde mevcut nadide bu iki kanal dışında maalesef doğru düzgün bedava film izlenebilecek başka kanal yok. Ancak bu kanallar yabancı film sevenler için güzel ve eşi bulunmaz seçenekler. Yerli film izleyecekler de RTÜK'ün kuralları çerçevesinde izleyecekler mecburen.
 
Toplam blog
: 31
: 1485
Kayıt tarihi
: 27.03.09
 
 

İzmir doğumluyum. 1994 den beri İstanbul' da yerleşiğim. 25 yıl özel sektörde değişik firmalarda yön..